Andere puntenverdeling en een constructeurs-titel meer in LMP1
De FIA heeft bevestigd dat in het World Endurance Championship "super season" 2018-2019 een andere puntentelling zal gehanteerd worden. Daarnaast zal er, na het vertrek van Audi en nadien ook Porsche, geen constructeurstitel meer worden uitgereikt in LMP1. Er wordt wel een teamtitel ingevoerd in die klasse, waarbij enkel de beste geplaatste wagen van het team nog punten pakt. In LMGTE blijft de constructeurstitel wel gehandhaafd - gezien daar ook nog meerdere fabrieksteams actief zijn. Voor beide klassen zal er ook een wereldtitel bij de rijders worden uitgereikt, zoals nu reeds het geval is.
Naast de officiële wereldtitels krijgt het beste LMP2-team ook een Endurance Trophy, net als de beste formatie in LMGTE Am. Beide klassen zullen ook een gelijkaardige prijs uitreiken aan de beste rijders. Daarnaast wordt de puntentelling voor Le Mans en de wedstrijd in Sebring gewijzigd. Een zege in Le Mans gaf recht op 50 punten, volgend jaar worden dat er slechts 38 (+50% t.o.v. normale 6H race). Sebring (een wedstrijd over 1500 mijl) geeft aanspraak op 32 punten (+25%). Daarnaast mag er vanaf volgend jaar ook aan de wagen worden gewerkt tijdens het tanken.