F1 kortnieuws: Flavio Briatore belandt achter de tralies
De strenge eisen die verbonden zijn aan de Halo bezorgen de F1-teams heel wat kopzorgen, zo meldt Mclaren-hoofdengineer Matt Morris. De geruchtmakende Halo is vanaf seizoen 2018 in de koningsklasse verplicht. “Het was een grote uitdaging de introductie van de Halo”, aldus de Brit over de veiligheidsproeven. “We wisten altijd al dat het een uitdaging zou worden. We hebben heel wat tijd en geld geïnvesteerd om enige oefentests uit te kunnen voeren. We ontdekten enkele problemen maar waren in staat om deze tijdig te verhelpen en het chassis aan te passen”. Toch vond de hoofdengineer van het team uit Woking de FIA-test erg spannend. “Er waren enkele momenten waarop ons hart even oversloeg, met name tijdens de proeven vanuit een schuine hoek. Dan moet de Halo het gewicht van een flinke Londense bus kunnen weerstaan. Het bekijken van die tests is behoorlijk angstaanjagend gezien de druk die ermee gepaard gaat”.
Terwijl woensdag de eerste F1-bolide, de Haas VF-18, getoond werd, maakte het formule 1-team van Red Bull eerder deze week bekend dat het de RB14 op maandag 19 februari onthult aan de wereld.
Foto's: Georges De Coster
Tweet