van der Horst

Mercedes-AMG introduceert EVO-versie van GT3-strijdwapen

Mercedes-AMG GT3 Evo
Mercedes-AMG GT3 Evo
In de marge van de 24 uren van de Nürburgring heeft Mercedes-AMG een evolutie van de succesvolle AMG GT3 voorgesteld. De Mercedes-AMG GT3 Evo maakt voornamelijk een sprong vooruit op het vlak van gebruiksgemak en runningcosts. De wagen is vanaf eind 2019 leverbaar na een uitgebreid testprogramma, dat onder meer een uithoudingstest van 30u en een aantal VLN-races omvat. Sinds de lancering in 2015 zijn er al 130 exemplaren van de Mercedes-AMG GT3 in omloop. De 'Evo' wordt uiteraard ook als kit aangeboden aan de bestaande AMG-klanten.
Mercedes-AMG GT3 Evo
Mercedes-AMG GT3 Evo
Visueel springt de nieuwe voorbumper meteen in het oog, met een aanzienlijk grotere grill. Bovendien zou de radiator voortaan beter beschermd zijn, net als de motor, de vooras en de stuurinrichting. Dit alles om de kosten bij een eventuele crash zo laag mogelijk te houden. De aerodynamica werd geoptimaliseerd in de windtunnel en de afstelling van de splitter en achtervleugel kan voortaan eenvoudiger worden aangepast. Om tijd uit te sparen zal de motor voortaan automatisch starten wanneer de wagen van de airjacks komt na een pitstop.

Foto's: AMG



 



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in FIA GT3 op vrijdag 21 juni 2019.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons