Na Toyota was het de beurt aan Porsche om zijn nieuwe LMP1 wagen voor dit jaar voor te stellen in de aanloop van de Prologue van het WEC te Monza. De nieuwe versie van de 919 Hybrid verschilt op verscheidene punten van het vorige model alhoewel de monocoque behouden werd. Zo werd ten gevolge de nieuw ingevoerde technische regels de aerodynamica herzien en kreeg de wagen een meer geprofileerde neuspartij waarin vooral de grote koplampen opvallen.
Volgens teamoverste Andreas Seidl werd meer dan 60% van de wagen gewijzigd met als doel tot een meer efficiënte wagen te komen. Er worden dit jaar twee aero packages voorzien, een voor de snelle circuits en een met meer downforce voor de bochtige omlopen. Door de gewijzigde technische regels is de wagen wel aerodynamisch minder efficiënt geworden dan het model van vorig jaar. Porsche verwacht dat de huidige versie in Le Mans 3 tot 4 seconden moet toegeven op de 919 van vorig seizoen. Ook het kleurenschema werd gewijzigd en is nu identiek aan datgene dat eerder op het jaar al te zien was op de GTE Porsche's waarbij er een toets rood werd toegevoegd aan het traditionele zwart en wit.