Na een succesvol seizoen in LMP2 heeft Rebellion Racing haar zinnen gezet op een terugkeer naar de LMP1-klasse. De Anglo-Zwitserse formatie haalde afgelopen weekend de titel binnen in de tweede prototypeklasse van het FIA WEC, maar verschillende bronnen melden dat de hernieuwde interesse bij privé-teams in LMP1 Bart Hayden en co wel eens zou kunnen overtuigen om terug te keren naar hun vertrouwde habitat. Het team opereerde jarenlang in de topklasse, zonder dat het in de buurt kwam van fabrieksteams, maar tegelijk ook zonder echte tegenstand van ByKolles, Strakka, etc.
De knoop moet in ieder geval spoedig worden doorgehakt wil Rebellion goed voorbereid aan de start van het seizoen verschijnen. Hayden verklaarde tegenover Autosport.com dat het team geen interesse heeft om een wagen te kopen bij Ginetta of Dallara/BR en dus zelf met iets nieuws wil komen, wat hoogstwaarschijnlijk een samenwerking met Oreca impliceert. Met Rebellion erbij zouden er - in het beste geval - zo'n negen privé-wagens aan de start kunnen verschijnen van het FIA WEC "super season" 2018-19.