Schaalmodel zorgde voor windtunnelprobleem bij Red Bull Racing
“Er was dus een correlatieprobleem, waar je op het circuit uiteindelijk last van hebt, want de stopwatch is koning. Het was voor het eerst sinds lange tijd dat de resultaten uit de windtunnel niet klopten met de realiteit. Zoals bij elk probleem moet je alles gaan analyseren”, ging Horner verder. “Ik denk dat de jongens in het technisch team een zeer goede job hebben verricht door het probleem snel te achterhalen. Je moet het probleem helemaal ontleden om echt goed te kunnen begrijpen waarom je op het circuit niet hebt wat je denkt dat je zou moeten hebben.” Volgens de Red Bull-topman verloor zijn team bijna twee maanden om de vastgestelde problemen op te lossen. En toen waren de eerste paar wedstrijden reeds gereden.
Pas tijdens de Grote Prijs van Spanje kon het team de eerste updates - die de problemen van de wagen moesten verhelpen - introduceren. Vanaf die wedstrijd in het Spaanse Montmélo nabij Barcelona ging het volgens de 43-jarige Brit de goede kant uit met de RB13, en liet hij weten dat gedurende de rest van het seizoen de renstal zal blijven pushen om de bolide verder te ontwikkelen en te verbeteren. Op een vraag van één van de Nederlandse collega's wat er dit jaar nog mogelijk is voor het team uit Milton Keynes antwoordde de echtgenoot van 'Ginger Spice' Geri Halliwell: “Mijn doel is om Max in de tweede helft van het jaar nog een race te zien winnen.”
Foto's: Racing Internatonal Photography & Georges De Coster
Tweet