Toyota wil nog tot minstens eind 2019 doorgaan
"De reglementen zijn namelijk aangepast dit jaar voor twee redenen. De eerste was ingegeven voor meer veiligheid bij zijwaartste impacts. De vleugels rond de wielen vooraan zijn weggenomen, hoewel ze in eerste instantie net waren ingevoerd om de veiligheid te verhogen. Het bleek echter dat ze het omgekeerde effect hadden. De wielkasten staan nu los van de monocoque. De tweede aanpassing oogt het algemeen vertragen van de wagens met vier a vijf seconden op Le Mans, twee seconden op andere circuits en die wijzigingen zijn zeer effectief gebleken. "
"De motorsportprogramma's bij Toyota worden elk jaar geëvalueerd", vult teamdirecteur Rob Leupen aan. "De huidige stabiliteit in regelgeving biedt ons ook zekerheid (tot minstens begin 2020 n.v.d.r.) waardoor we ons kunnen toeleggen op de verdere ontwikkeling van de huidige wagen eerder dan een volledig nieuwe bolide te moeten bouwen. De aanpassingen in het reglement hebben enkele nieuwe gebieden geopend voor ontwikkeling en daardoor zijn er enkele nieuwe oplossingen mogelijk gemaakt welke we hebben onderzocht."
Foto's: Martijn Wouters, FIA WEC & Toyota Motorsport GmbH
Tweet