Trofeo Abarth 500 Benelux: Vincent Radermecker geeft zijn visie over de Abarth 500 Assetto Corse
![Trofeo Abarth 500 Benelux](https://www.autosport.be/i/200/upload/38b06661dee517123c9c4cf3d582b7a12bce36fb.jpg)
De versie die door de organisatoren van de Trofeo Benelux werd gekozen laat ook de eerste stappen in het kiezen van de juiste afstellingen toe. “De rijders zullen wat met de schokdempers kunnen spelen, ook met de bandendruk, de rijhoogte, camber en spoor. Omdat de 500 goed reageert op de wijzigingen, zullen ze onmiddellijk kunnen merken of ze de goede weg zijn ingeslagen of niet. Ook daar krijgt het leeraspect van het racen dus voorrang. Omdat alle wagens identiek zijn zal diegene die de afstellingen het best onder de knie heeft duidelijk in het voordeel. Als de rijder dan ook nog een beetje aan een stuur kan draaien, is hij of zij meteen favoriet!”
Met 190 pk en minder dan een ton op de weegschaal levert de Abarth 500 Assetto Corse een gewicht-vermogen verhouding die interessante prestaties garandeert. Maar dan moet het potentieel wel volledig worden benut. “Dan hebben we het weer over het racen. Naast het reeds vermelde goede rijgedrag van de wagen is de auto ook op de boordstenen heel efficiënt… op voorwaarde dat je die op de juiste manier aansnijdt, en niet helemaal uit balans. De Trofeo is dan wel perfect om de eerste stappen in de autosport te zetten en de basisafstellingen te leren, je mag niet denken dat hij enkel voor de jonge wolven geschikt is. Ook gentlemen drivers vinden er hun gading, want ze kunnen er in een ontspannen omgeving racen, tijdens goed georganiseerde meetings, op interessante en gerenommeerde circuits.”
Neri Automotive press
Tweet