Lifelive Motorsport op vier verschillende fronten in 2025
XC Cross Car
Dit is de oorspronkelijke activiteit van Lifelive Motorsport, en de XC Cross Car-afdeling bouwt enthousiast voort op de uitstekende resultaten van 2024, met de Junior- en Senior-titels in het Europees kampioenschap en een gouden medaille op de FIA Motorsport Games! Begin dit jaar werden twintig nieuwe XC TN11, de referentiemachine van Lifelive Motorsport, verkocht en deze zijn momenteel in assemblage.
Het team kan in 2025 opnieuw rekenen op een officiële rijder: de Fransman David Méat, die zijn Europese titel in de Senior-categorie wil verlengen. De concurrentie zal onder meer bestaan uit andere toppiloten die met een XC TN11 rijden, waaronder enkele die worden ingezet door de distributeurs van Lifelive Motorsport op de Europese markten. Dit belooft een spannend seizoen te worden!
Moderne rally
Dit is ongetwijfeld de grootste wending van Lifelive Motorsport in 2025! Na eerder een Toyota GR Yaris Rally2 te hebben ingezet, heeft het team uit Sankt Vith intern een reorganisatie doorgevoerd, nieuwe talenten aangetrokken en twee Hyundai i20 N Rally2’s aangekocht.
Deze wagens zullen worden uitgerust met de nieuwste 2025-evoluties (Step2) en zullen deelnemen aan het Belgian Rally Championship. Eén van de twee auto’s wordt toevertrouwd aan de jonge rijder Tom Rensonnet uit Verviers, die zijn seizoen start in de Rally van Haspengouw op 22 februari. Momenteel is zijn programma slechts gedeeltelijk vastgelegd, maar het zal in de loop van het seizoen waarschijnlijk worden uitgebreid.
“Los van de knipoog naar de geschiedenis – Thierry was immers jurylid toen Tom in 2019 het Volant RACB National Team won – past Tom Rensonnet perfect bij het imago van Lifelive Motorsport”, vervolgt Raphaël de Borman. “Hij is een jonge rijder met een positieve instelling in alle omstandigheden en het hele team wil zich voor hem inzetten! Wat betreft de tweede Hyundai i20 N Rally2 lopen er gesprekken met verschillende rijders, waaronder enkele die in staat zijn om mee te strijden voor de overwinning en de titel. Een Europees programma ligt eveneens op tafel. Gezien de kalenders en de snel naderende deadlines zullen we hier snel meer over weten…”
Historische rally
Lifelive Motorsport zal prominent aanwezig zijn tijdens de Legend Boucles @ Bastogne 2025, maar één van de BMW M3 E30 is inmiddels te koop gezet. Het doel voor het nieuwe seizoen is namelijk om het wagenpark uit te breiden en zo tegemoet te komen aan verschillende soorten rijders en budgetten.
“We zullen binnenkort een Ford Escort RS1800 Mk2 met atmosferische Cosworth-motor te huur aanbieden”, bevestigt Raphaël de Borman. “Naast deze verhuurservice beschikt Lifelive Motorsport nu intern over alle nodige competenties voor de ontwikkeling, voorbereiding en het onderhoud van klantwagens. Elk bouw- of restauratieproject kan ook worden besproken. Samen met Yannick willen we ons aanbod op dit gebied duidelijk uitbreiden en dit vooral ook kenbaar maken…”
Historische circuitraces
Een andere grote nieuwigheid dit jaar is de intrede van Lifelive Motorsport in de wereld van historische circuitraces.
Het gaat hierbij zowel om het Historic Racing by Peter Auto als om de drie- en zesuursraces die worden georganiseerd door Roadbook Events op het Circuit van Spa-Francorchamps.
Een Lotus Elan 26R is momenteel in opbouw bij de Britse expert Andy Wolfe en zal worden ingezet in de Sixties Endurance-competitie van Peter Auto, met Olivier Meurens als rijder. Voorafgaand aan Spa-Classic zal deze wagen, ontwikkeld door Colin Chapman, zijn debuut maken tijdens de Spa 3 Hours eind april.
Daarnaast zal Lifelive Motorsport ook een Ford Escort RS1600 Mk1 inzetten in verschillende kampioenschappen.
Geen twijfel mogelijk: het sportseizoen 2025 wordt bijzonder druk voor Lifelive Motorsport. Op meerdere fronten is het aftellen begonnen. En nu tijd voor actie!
Persbericht Livelife Motorsport
Tweet