van der Horst

Corona-quotes: Meer reacties om niet snel te vergeten

Paddock circuit Zolder
Paddock circuit Zolder
Al meer dan twee maanden brengt Autosport.be straffe verhalen, crashes die u misschien al vergeten was, opmerkelijke momenten uit de geschiedenis van onze favoriete sport en de reacties van de actoren uit de Belgische autosport. En die Corona-kronieken zullen we ook blijven brengen tot deze crisis achter ons ligt! In afwachting van nieuwe interviews en nieuwe verhalen, blikken we een tweede keer terug op enkele reacties waar we van versteld stonden.
"Veel mensen hebben nooit in mijn talent geloofd of beweerden dat ik niet op dit niveau thuishoor. Dat heeft een zekere frustratie achtergelaten. Ik heb er dan ook alles aan gedaan om het tegendeel te bewijzen." Enzo Ide heeft de twijfelaars op hun plaats gezet


"Ik geloof echt dat deze catastrofe meer menselijkheid en altruïsme zal brengen in de dagelijkse relaties van iedereen. Ook kunnen veel bedrijven overtuigd worden dat thuiswerken een goede oplossing vormt voor de toekomst, wat – gedeeltelijk natuurlijk – een oplossing kan zijn voor het mobiliteitsprobleem." Marc Van Dalen hoopt op meer menselijkheid en minder volle snelwegen


"Ik neem geen blad voor de mond als ik zeg dat alle rijders lui en verwend zijn. Ze klagen alleen maar dat ze geen sponsors vinden, maar ondertussen ben ik wel nog altijd aan het racen." Tom Coronel, rechtuit zoals het een echte Nederlander betaamt


"Het zal elk weekend wringen en duwen worden. Met heel veel overlapping tussen circuit en rally. Voor toeschouwers – als die al worden toegelaten – en media zal het kiezen worden en dat geldt nog meer voor de onontbeerlijke vrijwilligers of baanposten." Koen Wijckmans ziet een groot probleem bij zoveel autosport in het najaar


"De daaropvolgende seconden leken erg lang te duren, want ik voelde de auto glijden op zijn dak en zag de vuurvonken en de losgekomen brokstukken. Ik wachtte een impact af, maar de auto bleef glijden en begon te tollen in de grindbak, om uiteindelijk achter de vangrail tot stilstand te komen." Julien Schroyen beschrijft zijn rolpartij in een BTCS-race in Dijon


"De raceoverall komt tot mijn spijt niet uit de kast. Op professioneel vlak daarentegen is het voor ons zeer druk. Ik heb een koerierbedrijf en het is echt alle hens aan dek om het werk gedaan te krijgen. Wij zijn ook de hele lockdownperiode blijven doorwerken en mogen wat dat betreft zeker niet klagen." Kris Princen kon zich, bij gebrek aan rallysport, uitleven in het professionele leven


"Hij had al voor de race beslist om te stoppen. In zekere zin wou hij ook niet winnen, want dan was er geen excuus om de stekker uit het project te trekken. Ik heb hem bijna uit de motorhome moeten sleuren om het succes te komen vieren in de pitbox..." Bas Leinders over het aparte karakter van graaf Marc van der Straten


"Met slechts zes tiende achterstand voor de start van de laatste proef moest ik wel alles uit de kast halen, ook al zijn de punten in het kampioenschap erg belangrijk. Elfyn Evans was na mij aan de beurt en die tv-beelden bezorgden me een van de meest stresserende momenten uit mijn leven." Thierry Neuville won met amper zeven tiende voorsprong


"Onze hoofdfotograaf en eigenaar van het agentschap heeft zonder twijfelen geïnvesteerd in het nodige materiaal om op zeer korte termijn iets nieuws en grensverleggends te kunnen aanbieden, namelijk hoogwaardige foto’s van de diverse esports-kampioenschappen die ondertussen werden gelanceerd." Ook fotograferen kan volgens Pedro Dermaux thuis


"De titel op deze manier op zak steken maakt me triest, net als de werkwijze van Lucas Di Grassi. Zoals hij al meermaals heeft gezegd, is zijn auto erg slecht en hij een heel goede piloot. Als hij in mijn auto zat, was hij minstens een halve seconde sneller!" Sébastien Buemi weet wat sarcasme is

Foto: Niels Vaeck



Dit artikel werd gepubliceerd door Gregory Deguelde in Coronavirus COVID-19 op zondag 31 mei 2020.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons