Gamma Racing Day: Kenny Herremans, Tomas De Backer en FordStore Feyaerts verdelen de winst
![Kenny Herremans - FordStore Feyaerts](https://www.autosport.be/i/200/upload/48a9576bd0bcc7fffd8b6f4834f705292e7ecfa2.jpg)
![Tomas de Backer - Belgium Racing](https://www.autosport.be/i/200/upload/3fea9555b004c533af410d3b3a651b788d8b7735.jpg)
![Nathan Vanspringel - Vanspringel Motorsport](https://www.autosport.be/i/200/upload/9d167abea23a08c01091a67bcf7e2a0dd0a0eeb7.jpg)
![Milan De Laet - EJ Automotive](https://www.autosport.be/i/200/upload/355b5837c96a3cdd0cbcf8213d6cdc8a3cb982f2.jpg)
Philippe Huart eindigde nog 5de voor Maxim De Wit en Feyaerts-vervanger Raf Pireyn. Alexander Borgmans kon zich nooit tenvolle mengen in het debat, nadat de motor van de #14 Alnimax Racing/Ford Peerlings Lommel het na zes rondjes begaf.
![Algemeen podium race 2](https://www.autosport.be/i/200/upload/0adeaf4d71c1a48adb050c6fee624128d01339b0.jpg)
In het Ford Dealer Team Championship neemt de #32 FordStore Feyaerts (65) de leiding over van de #99 Ford Peerlings nv Pelt (60) en bovendien schuift de #97 Ford Peerlings nv Pelt met 64 punten op naar de tweede plaats. In de Junior Ford Fiesta Sprint Cup leidt nog steeds Tomas De Backer (64), voor Milan De Laet (51), Nathan Vanspringel (43) en Ruben Valckenaere (42).
Kenny Herremans: “Ik mag van geluk spreken dat ik dit kan navertellen! In de aanrijding met Rappange en de daaropvolgende schuiver in het gras, viel ik plots zonder servobekrachtiging en wist ik echt niet waar ik naartoe gleed! Ik zag mij al eindigen tegen één of andere vangrail en gelukkig sukkelde ik net voor de fameuze Geert Timmers-bocht terug op de piste en kon ik beginnen aan een helse achtervolging. Dat heeft tijd gekost en ik ben dan ook uitermate tevreden dat de auto na het incident geen krimp gaf en ik de opdracht kon volbrengen!”
Tomas De Backer, 1ste Junior: “In tegenstelling tot wat ik lukte in Race 1 maakte ik een slechte start en doordat reeds in de 2de ronde de Safety Car de race neutraliseerde, vertoefde ik niet in de goede positie. Nadien heb ik er lang overgedaan om Milan De Laet voorbij te steken, hij verdedigde met verve zijn plaats en ik zag ondertussen Vanspringel steeds meer op ons uitlopen. Toen ik uiteindelijk Milan voorbij had gesneld, kwam Vanspringel in beeld en bij het uitkomen van de laatste bocht heb ik de truuk van Dylan Derdaele in Race 1 toegepast: profiteren van de slipstream om mij in de perfecte positie te plaatsen voor de eindsprint! Missie geslaagd!”
Uitslag Race 2: 1. Caresani 16 ronden; 2. Koen, op 0.172; 3. De Wit, op 0.812; 4. Herremans, op 17.662; 5. Grouwels, op 20.158; 6. De Backer (1ste Junior), op 20.664; 7. Vanspringel, op 20.682; 8. De Laet, op 20.865; 9. Huart, op 26.528; 10. B. Rappange, op 33.060; 11. D. Rappange, op 33.367; 12. De Witte, op 44.201; 13. Pireyn, op 44.544; 14. Valckenaere, op 1.13.266; 15. Cox, op 15 ronden; 16. Wierzbicki, op 9 ronden; 17. Borgmans, op 6 ronden; 18. Olejniczak, op 5 ronden; 19. Land, op 1 ronde; 20. Derdaele
Ford Fiesta Sprint Cup
Tweet