Super Formula - Suzuka: Nabeschouwing Bertrand Baguette
"Tijdens de kwalificaties konden we nog op een droge omloop onderweg", legt Bertrand Baguette uit. "Hoewel mijn eenzitter wat geëvolueerd is, waren we niet zo competitief als verhoopt. Met een 15de tijd wist ik niet naar de tweede fase van de kwalificaties door te stoten. Deze meeting bestond trouwens uit twee wedstrijden. Q1 bepaalde de grid voor de eerste race, Q3 die voor de tweede wedstrijd. Omdat ik niet door de eerste fase wist te geraken, moest ik bij beide wedstrijden van op de vijftiende plek vertrekken."
De eerste start werd achter safety car afgewerkt. "Verschrikkelijke weersomstandigheden waren het", vertelt onze landgenoot. "Door het opspattende water was de zichtbaarheid zo goed als nul. Er was ook heel wat aquaplaning en het was dus niet evident om op de piste te blijven. Toch wist ik een andere deelnemer in te halen en na een paar crashes kwam ik als elfde over de streep."
De tweede start - en de laatste van dit hoogstaande kampioenschap - was amper makkelijker. "Bij de start wist ik een plaats te winnen, maar door een problemen met het vermogen moest ik op acht ronden van het eind de strijd staken. Het was een troost dat de wagen van Yamamoto, aangedreven door een Honda-motor, de race wist te winnen."
Bij het opstellen van een jaarbalans blijft Bertrand Baguette positief. "Dit was een leerjaar in een kampioenschap van heel hoog niveau. Door het reglement kan je niet te veel rijden, wat het ons nog wat moeilijker maakte. Hoewel de resultaten niet zo goed waren als we hadden gehoopt, heb ik wel het gevoel dat ik veel geleerd heb. Ik ben er zeker van dat ik volgend jaar sterker kan terugkeren."
Foto: Honda Motor Europe Ltd
Tweet