Vierde seizoen voor Philippe Huart in Ford Fiesta Sprint Cup
![Philippe Huart - Ford Peerlings](https://www.autosport.be/i/200/upload/17fd4a887bd0ea23af54fe35eac7fcf415fc10fe.jpg)
![Philippe Huart](https://www.autosport.be/i/200/upload/cf70d4a28ee763f6acc84fcd480e0ba61ccaf9d1.jpg)
Zoals eerder werd gemeld, zal er op het vlak van de technische omkadering geheel anders worden gewerkt.
“Eddy De Backer is verantwoordelijk voor de auto’s van zoon Tomas en Walter Cleynhens en ik kan voortaan terugvallen op mijn vaste mecanicien Jan Boon die ondertussen al twee jaar aan mijn zijde stond en de Fiesta kent als zijn broekzak. Het is geenzins de bedoeling dat ieder in zijn hoekje gaat blijven. Indien nodig werken we samen, ook met de medewerkers van Ford Peerlings. Laat ons zeggen dat we er een meer familiaal gezelschap van willen maken, waarbij we voor hetzelfde doel gaan en dat is vooraan finishen.”
![Philippe Huart - Belgium Racing](https://www.autosport.be/i/200/upload/4064bb51925292c113feb94fe0d8d992d43b926f.jpg)
Pakweg dertig jaar geleden profiteerde hij van de lancering van de Challenge 309 om in de Procar kennis te maken met de merkenracerij. Hij deelde er zo’n 309 met Claude Corthals, vader van, en in de 24 Uren van Spa hielp hij daarop het team van de Peugeot 309 aan de Beker van de Koning! Na het missen van een zitje in Formule Ford, zette hij zijn zinnen op de Renault Clio Cup, met deelnames in de Europa Cup tijdens de F1-weekends op Monaco, Donington en Barcelona. Nadien volgde de overstap naar de Mégane Trophy en tenslotte de MINI Challenge.
“Ik heb nadien in BTCS nog gereden met de Astra van MI en in 2013 was ik in een Porsche GT4 van Skylimit één van de smaakmakers in de BRCC Sprints. Zonder de mogelijkheid om nog in sprints aan te treden, verkoos ik mij toe te leggen op het runnen van Best Budget, de referentie voor tweedehands auto’s. Totdat ik via Walter Cleynhens, een strijdmakker in de tijd van de Renault-racerij, hoorde spreken over de Ford Fiesta Sprint Cup! En de omstandigheden maken dat ik dit jaar binnen Ford Peerlings teamvorm met terug-van-weggeweest Walter Cleynhens en er nog meer rekening zal mogen houden met de, zeg maar, veel jongere Tomas De Backer! Dat ietwat oudere rijders het mogen opnemen tegen jonge snaken, vind ik precies zo leuk aan het concept van de Ford Fiesta Sprint Cup!”
Met het ‘dream team’ Tomas De Backer-Walter Cleynhens-Philippe Huart beschikt Ford Peerlings alleszins over voldoende troeven om in het Ford Dealer Team Championship de opvolger te worden van uittredend kampioen FordStore Feyaerts!
Ford Fiesta Sprint Cup
Tweet