Lausitzring: Bart Mampaey (RBM): "Dik tevreden én ambitieus"
Met Andy Priaulx hebben we dan weer geen al te best weekend neergezet. Mijns inziens lukte hij eigenlijk wel een goede kwalificatie; hij geraakte tot in Q2 en daarin kwam hij amper 8/100sten tekort om tot Q3 door te stoten. Op zich geen slecht resultaat maar het ligt op dit niveau zo dicht bij elkaar en als je in DTM op een 17de plaats van start moet vallen er geen punten te sprokkelen. Het is dan heel moeilijk om nog naar voren te komen en dan onderga je als het ware de wedstrijd. Vanwaar het verschil tussen beide rijders? Priaulx en Farfus hebben een verschillende rijstijl. Andy neigt meer naar een licht onderstuurde auto, Augusto verkiest een licht overstuurde wagen; zulks vertaalt zich in kleine verschillen in de setup maar zelf zo’n kleine details kunnen in deze serie een enorm verschil maken. Dat zie je trouwens ook bij de andere teams. Nu, het feit dat we met twee auto’s twee wedstrijden hebben kunnen uitrijden betekent dat we heel veel data hebben verzameld.
Hoed af ook voor Team Schnitzer dat dit weekend de aandacht kreeg dat het verdiende. Een mooi verhaal ook: een eerste zege met de enorm populaire Spengler nadat Roberto Ravaglia twintig jaar eerder de laatste BMW-zege voor Schnitzer en BMW liet noteren. Wij van onze kant zijn enorm gemotiveerd en blijven geconcentreerd, met de bedoeling het in de toekomst even goed te doen.”
Tweet