G&A Racing met Guino Kenis & Bjorn Vanoverschelde de ‘Poulidor’ van de Rallye neige et glace
![Rallye Neige et Glace](https://www.autosport.be/i/200/upload/045a1f817893a28e6028cb7d620b73b01072da45.jpg)
![Guino Kanis & Bjorn Vanoverschelde - G&A BMW E30](https://www.autosport.be/i/200/upload/7dbc85992a3fe5383d39a283c70187f855970f55.jpg)
Na drie keer net niet, moest 2024 voor Kenis en Vanoverschelde het seizoen van de revanche worden en tot op het laatste ogenblik waren ze in koers voor winst. Ze kwamen gedurende 30 KP’s niet minder dan 13 keer op 0 binnen zonder strafpunten te pakken en perfect op de opgelegde gemiddelde snelheid.
![Baillet/Brignon - Ford Escort MK2](https://www.autosport.be/i/200/upload/8b23c192db6e37b44bc30d9915574cc6ce4eb90a.jpg)
![Deklerck/Pyck - Porsche 914/6](https://www.autosport.be/i/200/upload/37799c37eb027b34d178e2a09def39899f541821.jpg)
![Cuynen/Desmet - BMW E30](https://www.autosport.be/i/200/upload/1046f5e2db25acf00ee22fe34db178d19a96415e.jpg)
“Desondanks zijn we fier dat we opnieuw hebben gestreden voor de zege. We lagen gedurende 28 van de 30 etappes aan de leiding en hebben dan tweemaal twee seconden te vroeg gepointeerd. We waren zelf heel verrast, want we moesten tijdens de wedstrijd heel wat creativiteit aan boord leggen om tot een dergelijke prestatie te komen. En te vroeg pointeren betekent dubbele strafpunten en zodoende moesten we acht seconden toegeven op Baillet/Brignon die uiteindelijk wonnen met vier seconden. Een harde noot om kraken, maar wel tevreden dat wij de wedstrijd hebben gemaakt en de rest tot het uiterste dreven. We zijn de Poulidor van de Neige et Glace”, aldus nog een duidelijk aangeslagen Bjorn Vanoverschelde die Guino Kenis en diens BMW 325 opnieuw naar een ongekende hoogte piloteerde.
![Dirk Van Rompuy / Jens Vanoverschelde - Porsche 914/6](https://www.autosport.be/i/200/upload/e81d90bf30cc51d29f4271a53862b572187159c5.jpg)
De verschillen waren bijzonder klein. Tussen winnaar Baillet en de 10de in de eindstand, SDirk Van Rompuy, zat maar een dikke halve minuut na iets minder dan 1000 kilometer.
Naast de toppers die allemaal uitkwamen in de divisie ‘hoog gemiddelde’ is er ook nog een ‘laag gemiddelde. Daar werd een Belgische zege genoteerd van Quirijnen/Cracco met een uit de kluiten gewassen Citroën Dyane.
Foto's: Zoulou Racing Heritage
Tweet