Finish ELMS 4H Castellet
Een week voor de eerste confrontatie van de European Le Mans Series in Le Castellet maakte de organisatie de deelnemerslijst bekend. Daarop prijken voor de seizoensopener 37 wagens, waarbij de LMP2-klasse met 15 bolides het best vertegenwoordigt is, geflankeerd door 12 LMP3's en 10 GT's. Toch verloor men onderweg een aantal wagens ten nadele van de coronacrisis, al zijn er ook anderen die zich aandienden. Als we verder kijken, komen we met Alessio Picariello ook een Belg tegen op de lijst.
Hoewel LMP2 het best vertegenwoordigd is - overigens op één na allemaal Oreca-Gibson's - verloor men toch drie wagens tegenover de originele lijst die eerder dit jaar werd vrijgegeven. Zo is de Dallara van Carlin al zeker afwezig, trok Ultimate zijn Oreca's terug en moest Inter Europol Competition zijn Ligier op stal laten. De Poolse ploeg moest zelfs ook een LMP3 thuislaten, waardoor zij nu nog met slechts twee wagens aan de start verschijnen. Wel goed nieuws is dat DKR Engineering eveneens present tekent.
Alessio Picariello
Sinds begin juni staan er namelijk twee wagens van het Luxemburgse team te koop en er werd hier en daar gevreesd dat de equipe niet in actie zou komen. Toch prijken zij op de startlijst met François Kirmann en Laurents Hörr - de kampioenen van de Michelin Le Mans Cup vorig jaar - in combinatie met Wolfgang Triller. Bij de GT's is het al Ferrari wat de klok slaat, maar op één van de resterende drie wagens is er ook een Belg aanwezig. Alessio Picariello, die sinds dit jaar steun krijgt van Porsche Asia-Pacific. Hij zal uitkomen voor Dempsey-Proton Racing met Christian Ried en Michele Beretta. Tot slot krijgen we ook het debuut van de nieuwe Aston Martin Vantage GTE in de ELMS, die zoals eerder gemeld twee wedstrijden zal afwerken met het oog op de resterende WEC-manches.