Magny Cours 200: Semoulin/Semoulin/Heyninck overleven slijtageslag en pakken leiding in tussenstand!
![Semspeed - Peugeot 308 Racing Cup](https://www.autosport.be/i/200/upload/8fc3aef6621193d058d138b52c91122675c92318.jpg)
![Porsche Alméras - Porsche 991 GT3 Cup S](https://www.autosport.be/i/200/upload/094c7a83f97e975a8d0023b37972c854c619b6d3.jpg)
Lag de weg nu open voor een makkelijke zege van de MARC Focus VDS Racing Adventures #58? Neen, want op minder dan een uur van het einde ging de transmissie van de rode bolide stuk. Het trio Tremblay-Martinet-Latorre nam zo op tien minuten van het einde de leiding in handen. Achter de Porsche en de MARC Focus, werd de Renault Mégane Silhouette van Divoy-Asnong-Frère derde, ondanks problemen met de versnellingsbak.
D2: DRM kent problemen, Semspeed triomfeert
Het was zeker dat de zege in de Division 2 voor een Peugeot zou zijn, want de Seat Leon Supercopa #15 van Lacroix-Lejeune gaf forfait voor de race, na technische problemen tijdens de kwalificaties. Er was echter meer dan één Peugeot die kon winnen. De 308 Cup #2 van Matthieu de Robiano en Pierre Dupont, samen met Frédéric Caprasse, reed naar een tweede opeenvolgende polepositie. Echter een aanrijding met de Peugeot RCZ #188 van Heinen-Hayot (die laatste gaf op) in de haarspeld van Adelaide en vervolgens versnellingsbakproblemen, gooiden roet in het eten van de snelste wagen uit de kwalificaties. Na de pech in Dijon-Prenois nam Semspeed een magistrale revanche en de Peugeot 308 Cup #226 van Benoît Semoulin, François Semoulin en Geoffrey Heyninck won niet alleen in D2, maar ook algemeen. Knap! De Peugeot RCZ #188 van Tricoche-Dussoul werd tweede, voor de BMW Compact M3 #444 van Smets-Verbeke die het van zijn regelmaat moest hebben.
D1: Honda in schoonheid
![Beeckman/Denis/Neutelers - Porsche Boxster](https://www.autosport.be/i/200/upload/31af11ead8383d83b3454ec262a124f6696178c9.jpg)
![Van Billoen/De Laet - Honda Civic](https://www.autosport.be/i/200/upload/242ec46579e1f07a58b382ebc18ff96b13005cd3.jpg)
![VDS Adventure Racing - MARC Focus V8](https://www.autosport.be/i/200/upload/2fc9c1035daab1a27aa6ded628698bb0538aa05e.jpg)
BGDC press
Tweet