van der Horst

McLaren sluit LM Hypercar uit

Mclaren Senna GTR Concept
Mclaren Senna GTR Concept
McLaren zal dan toch geen wagen bouwen volgens het Le Mans Hypercar reglement, dat verklaarde Zak Brown afgelopen weekend in de paddock van Bahrein. De Britse constructeur was de laatste tijd nauw betrokken bij de Hypercar gesprekken maar haalt een te hoog kostenplaatje aan als voornaamste reden om er alsnog van af te zien. Tegelijkertijd laat de Amerikaan een ballon op om Le Mans via een andere weg te bereiken, DPi 2.0.
In een ideale wereld ziet Brown de ACO en IMSA tot een akkoord komen, waarbij de wagens die volgens het nieuwe DPi reglement worden ontwikkeld vanaf 2022 ook worden toegelaten in de topklasse in de 24 uren van Le Mans en FIA WEC. Naar verwachting zullen de nieuwe DPi's wederom gebaseerd zijn op een LMP2-chassis, wat de kostprijs uiteraard danig drukt. Een echte Hypercar zou dan weer een budget rond $40 miljoen vereisen. Opmerkelijk is dat Brown er geen doekjes om windt dat deze McLaren DPi dan voornamelijk bedoeld is voor WEC en Le Mans, en in mindere mate het IMSA-kampioenschap en de grote Amerikaanse enduro's.

Foto: McLaren

 



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in FIA World Endurance Championship op dinsdag 17 december 2019.
  • De Swert Opticiens

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons