van der Horst

Spa: Eerste overwinning voor Ignacio Montenegro

Ignacio Montenegro - ALM Motorsport Honda Civic Type R TCR
Ignacio Montenegro - ALM Motorsport Honda Civic Type R TCR
In de tweede wedstrijd van de TCR Europe in Spa-Francorchamps ging Ignacio Montenegro (ALM Motorsport Honda) met de overwinning aan de haal. De Argentijn nam de leiding in de derde ronde en hield deze vast tot het einde ondanks een safety car en een plotse regenvlaag in de laatste ronde. Aan de meet hield hij de uittredende TCR South America-kampioen Viktor Andersson (MA Lynk & Co) en teamgenoot Levente Losonczy achter zich. Onze landgenoot Giovanni Scamardi (SP Compétition Cupra) zag al van bij de start een kans op winst in rook opgaan.
Giovanni Scamardi - SP Compétition Cupra Leon VZ TCR
Giovanni Scamardi - SP Compétition Cupra Leon VZ TCR
Twee weken eerder was hij nog de veelvraat in het Franse Tourisme-kampioenschap, maar de extra terreinkennis heeft niet geholpen voor Scamardi. Het liep al mis bij de start voor onze landgenoot. Scamardi geraakte niet uit de startblokken en viel daardoor terug in het veld. Losonczy bedankte vriendelijk en nam de leiding maar werd op zijn beurt snel onder druk gezet door Andersson. Alleen konden beiden niet verhinderen dat Montenegro hen voorbij ging. Maar ook na een safety car periode voor het opruimen van brokstukken en een plotse regenvlaag in de laatste ronde, kon de Argentijn met bravoure de Zweed en Hongaar achter zich houden. Scamardi moest in de wedstrijd uiteindelijk tevreden zijn met plaats tien.

Aurélien Comte - SP Compétition Cupra Leon VZ TCR
Aurélien Comte - SP Compétition Cupra Leon VZ TCR
Die regenvlaag zorgde wel voor een kleine kentering in het klassement, want Franco Girolami (Monlau Competition Cupra) werd erdoor verrast, waardoor zijn naaste tegenstander Aurélien Comte (SP Compétition Cupra) hem passeerde en twee plaatsen hoger eindigde. Hierdoor komen beide heren op gelijke hoogte in het klassement, terwijl Montenegro de derde plaats inpalmt. 

Foto's: Thomas Smets



  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons