Nicola Larini evalueert acht wagens ter gelegenheid van BoP-test in Valencia
![Nicola Larini met TCR Technische Staff](https://www.autosport.be/i/200/upload/812f88bb3232f0793feacb6e66275a5195c3d357.jpg)
![Alfa Romeo Giulietta TCR](https://www.autosport.be/i/200/upload/9d9a7bea6bfc13eb0d45e706f149e5f002fc583a.jpg)
![Jean-Karl Vernay - Stefano Comini -WRT](https://www.autosport.be/i/200/upload/1d7ecb5d4e3cbd9caedc81ed7f8fd8867591b73e.jpg)
![Peugeot 308 Racing Cup](https://www.autosport.be/i/200/upload/1a2770dfc145d500a04ad737a5a654e47c7296a3.jpg)
is de organisator van de TCR International Series, de World Sporting Consulting Ltd (WSC) evenwel gemachtigd andere wagens toe te laten, zo de karakteristieken ervan overeenstemmen met het TCR-project.
"Toen we vorig jaar aan de slag gingen met de nieuwe 308 Racing Cup met het oog op onze merkentrofee, realiseerden we ons dat de 308 perfect voldeed aan de TCR-spirit. Het was dan ook maar logisch dat we contact opnamen met de promotor van de International Series om te zien of de wagen zijn plaats heeft in dit kampioenschap" weet Florent Meilhaud, de verantwoordelijke voor het 2RM Project bij Peugeot Sport.
"Er is de 1600cc-motor, maar dankzij zijn uitstekend chassis en zijn laag gewicht denken we dat de auto zeker potentieel heeft. We kwamen naar Valencia om de auto met de overige wagens te vergelijken en vertrouwen er op dat de technische TCR-staff een BoP uitdoktert waardoor de 308 Racing Cup competitief kan zijn" aldus Mailhaud nog.
Foto's: TCR Intl.Series
Tweet