van der Horst

Nissan frist GT-R op (+ Foto's)

Nissan GT-R MY17
Nissan GT-R MY17
Nissan werkt naarstig verder aan de opvolger van de Nissan GT-R, maar die bolide zal pas in 2018 gepresenteerd worden en dus achtten de Japanners de tijd rijp voor een facelift van het huidige model. Opvallen doet de vernieuwde GT-R zeker en vast en dat dankzij de hertekende voorkant met het kenmerkende V-rooster. Ook op andere plaatsen werd het bodywerk op de schop genomen met als doel naar eigen zeggen de aerodynamica te verbeteren. Vanbinnen moet de 2017-spec soberheid brengen, daarvoor werd het aantal knoppen teruggebracht van 27 naar 11 in combinatie met een groter touch screen.
Nissan GT-R MY17
Nissan GT-R MY17
Qua motorisatie vertrouwt Nissan nog steeds op 3.8 liter V6 biturbo die nu 565pk levert, 15 meer dan zijn voorganger en een pak meer dan de 480pk van het basismodel R35 uit 2007. Die meest recente winst komt van een verbeterde ontsteking en extra turbodruk. Hoeveel sneller de GT-R met die extra pk's een sprintje naar 100 aflegt, is nog niet geweten, maar de 6-bak belooft een soepelere en minder luidruchtige transmissie.

Interieur Nissan GT-R MY17
Interieur Nissan GT-R MY17
Dat laatste zou overigens ook voor de volledige ervaring in de auto gelden; nieuwe geluidswerende materialen moeten de rit iets aangenamer maken. Daartoe draagt ook de nieuwe ophanging bij en de meer rigide bodystructuur. Niets dan goed nieuws dus over de verbeterde GT-R volgens Nissan, al bleek in het verleden al dat vooral de marketing machine van het Japanse merk goed draait; denken we bijvoorbeeld terug aan het geflopte Le Mans-avontuur afgelopen jaar. Afwachten dus of deze nieuwe Nissan GT-R ons vanaf deze zomer kan zoethouden tot zijn opvolger in de arena stapt...
 
Foto's: Nissan



Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in Varia op dinsdag 29 maart 2016.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons