van der Horst

Groot-Brittannië: Lando Norris leidt de debatten op vrijdag

Lando Norris - McLaren Formula 1 Team
Lando Norris - McLaren Formula 1 Team
Tijdens de vrije trainingen voor de Grote Prijs van Groot-Brittannië was het een Brit die de snelste tijd neerzette, namelijk Lando Norris (McLaren). Hij eindigde bovenaan beide sessies bovenaan. In de ochtend kreeg hij nog een verrassende Lance Stroll (Aston Martin) en teamgenoot Oscar Piastri net achter zich, al werden de verhoudingen in de namiddag rechtgetrokken. Norris zette met een tijd van 1:26.498 de snelste ronde neer, drie tienden sneller dan Piastri en meer dan vier seconden op Pérez.
Lance Stroll - Aston Martin Aramco F1 Team
Lance Stroll - Aston Martin Aramco F1 Team
Na wat miezeren en een rode vlag vanwege Yuki Tsunoda, die in de grindbak bij Luffield belandde, begon men echt met de ochtendsessie. Vooral de McLaren rijders lieten toen al zien dat ze in goede vorm waren, totdat Stroll zich tussen beide papaja-bolides kon nestelen. Norris was wel de snelste van de twee McLarens met een tijd van 1:27.420 en hield hiermee de Canadees op +0.134 seconden afstand. Piastri strandde op +0.231 sec.

Max Verstappen - Oracle Red Bull Racing
Max Verstappen - Oracle Red Bull Racing
's Middags waren de baancondities een stuk beter tot in de laatste minuten van de sessie en dat bleek al snel uit de tijden. Norris zette in de helft van de sessie de snelste tijd op de tabellen, waar Piastri het nog dichtste bij kon komen, zij het op +0.331 seconden. Sergio Pérez (Red Bull) eindigde als derde, al moest de Mexicaan ook vier tienden toegeven en dat terwijl hij de eerste sessie miste omwille van het feit dat Isak Hadjar zijn plaats innam. Max Verstappen bleef vandaag opvallend rustig. Na een vierde tijd in de voormiddag kwam de Nederlander niet verder dan plaats zeven in de namiddag. Hij werkte, opvallend genoeg, een alternatief programma af in vergelijking met de meesten, waardoor hij +0.684 seconden moest toegeven op Norris.

Foto's: Georges de Coster



  • Skylimit Events

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons