van der Horst

Rallye Terre de Lozère: Voorbeschouwing Kevin Demaerschalk

Kevin Demaerschalk
Kevin Demaerschalk
De derde en laatste wedstrijd op onverhard van de Citroën Racing Trophy wordt heel belangrijk voor Kevin Demaerschalk. De vertegenwoordiger van het RACB National Team in de rallysport hoopt na de Terre de Lozère aan de leiding te staan van de promotiecup.
  • Dreamdrive
De ‘Terre de Lozère’ voelt voor de deelnemers van de Citroën Racing Trophy zowat als een eerste schooldag aan. Maar deze derde en laatste wedstrijd op onverhard is ook de voorlaatste rally voor de rijders die aan deze fel bevochten cup deelnemen. Een reden te meer om er te schitteren!
“Mijn doel is nog steeds hetzelfde”, legt Kevin Demaerschalk uit. “Ik wil de eerste plaats in de Citroën Racing Trophy veroveren. Om dat te doen moet ik hier zwaar scoren en voor huidige leider Cédric Robert blijven.”
 
Een moeilijke, maar geen onmogelijke opgave… “Hoewel mijn ervaring op dit soort ondergrond nog altijd beperkt is, voel ik me er toch steeds beter thuis”, stelt de rallyrijder van het RACB National Team. “Enkele weken geleden, tijdens de Rallye d’Auxerre werden mijn tijden in de loop van de wedstrijd steeds beter en zonder de 30 seconden die ik verloor achter een tragere deelnemer had ik nog hoger kunnen eindigen. Bon, ik hoop dat ik mijn belangrijkste rivaal in de titelstrijd kan kloppen. Deze wedstrijd is van cruciaal belang, want ze heeft een coëfficiënt 2. Dat betekent dus dat de punten die in Lozère worden veroverd dubbel tellen.”
 
De wedstrijd, die in de omgeving van Mende wordt afgewerkt, is dan ook allesbehalve eenvoudig…“Ik stond hier vorig jaar ook aal aan de start en ik kan je verzekeren dat dit de moeilijkste wedstrijd van het Frans kampioenschap is. De onverhardwegen die hier worden gebruikt zijn ontzettend snel, maar ook heel smal. Het tempo ligt hier hoog en bovendien rijden we midden in de bossen. Er is dus amper plaats om zelfs maar een kleine schuiver toe te laten. Maar het feit dat ik vorig jaar al de Terre de Lozère reed is nu een groot voordeel. Tenminste als de chronoritten dezelfde zijn. Ik heb alvast de onboardbeelden van mijn DS3 R3 uit 2012 uitvoerig bestudeerd.”

RACB press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Rally Internationaal op vrijdag 30 augustus 2013.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons