Spa: Maxim Dirickx: "Prototype Cup Germany is voor mij de beste opstap"
Wat vooral opvalt aan de wagen, is de livery. Als u het artikel hebt gelezen van de voorstelling is dat ook niet onverwacht. Dirickx: "We hadden al een pop-art design met een dame op de achtervleugel, terwijl we de basis livery ontworpen samen met een designer (Christophe de Fierlant nvdr.) en ik denk wel dat het mooi uitdraaide. We hadden al veel bekijks met de wagen hier in Spa, wat alleen maar bevestigt dat de livery een succes is."
Terwijl de meeste piloten zouden kiezen voor de Michelin Le Mans Cup om met een LMP3 te rijden, besloot Dirickx toch te starten in de Prototype Cup Germany: "De keuze kwam eigenlijk door Marco Werner, een collega van mijn moeder en mijn mentor. Hij kende de mensen bij Gebhardt, waardoor het contact al snel gelegd was. Het leek eigenlijk een goede opstap, omdat de ELMS/Michelin Le Mans Cup al een niveau hoger is. Ik denk persoonlijk dat dit voor mij de beste opstap is om van karting naar auto's te gaan, om zo verder te evolueren naar een hoger niveau. Competitiever worden is dit seizoen een werkpunt, want op dit moment zijn we nog niet snel genoeg, en de competitie is sterk hier. Het voornaamste nu is om zoveel mogelijk bij te leren en dit geldt voor zowel mijzelf als het team om zo belangrijke punten te scoren richting het kampioenschap."
Zoals iedere jonge piloot heeft de Antwerpenaar ook toekomstdromen en die zijn vrij duidelijk: "Mijn droom is natuurlijk betaald worden om te racen en om de 24 uren van Le Mans te rijden. Dat is voor de meeste jonge piloten al een mooi doel om naar uit te zien en daar willen we naartoe werken." Wij duimen alvast mee!
Foto's: Thomas Smets - Niels Vaeck - Prototype Cup Germany
Tweet