St. Paul Race Team kent bewogen editie van Spa Summer Classic
![St. Paul Race Team](https://www.autosport.be/i/200/upload/3f369c8bafe1b934b5977ceb101f54129957e00a.jpg)
![Samuel Verheggen - Mercedes 190E](https://www.autosport.be/i/200/upload/570c53d8defdc520ebfaa3d90e989ef61dc842cb.jpg)
Kwalificatie met tweemaal pole position voor St Paul Race Team
In tegenstelling tot het openingsweekend van het seizoen op Circuit Zolder was er in Francorchamps slechts één kwalificatie voor de twee races. In dat geval zegt het reglement dat de uitslag van de kwalificatie telt als startopstelling van de eerste race. De startopstelling van de tweede race wordt bepaald door de uitslag van de eerste race.
![Wim Kuijl - Ford Capri RS 3100](https://www.autosport.be/i/200/upload/b460c783f6c87a2fe295efba964babbd0f2b0131.jpg)
Race 1: Triomf voor St. Paul Race Team
![Via de pitlane achter de safety car](https://www.autosport.be/i/200/upload/811ebbb82e2a5ffb0d9d2ba69f042d0e11f76fee.jpg)
Met nog 18 minuten op de teller werd het peloton opnieuw los gelaten, maar toen gebeurde er iets eigenaardigs. De safety car kwam de pitlane binnen en de leider van het moment, de Volvo 240 turbo van Fred Bouvy, volgde de safety car omdat hij technische problemen had. Enkele piloten achter hem waaronder Van Rompuy en Wim Kuijl, op dat moment respectievelijk tweede en derde algemeen volgden zoals tijdens de eerste safety car procedure. Maar ondertussen kon de rest op de track zijn weg verder zetten terwijl Van Rompuy en Wim Kuijl de snelheidswet van de pitlane moesten uitzweten. Beiden verloren enkele plaatsen, maar konden terug aanpikken.
Wim Kuijl begon met zijn krachtige Capri aan een waanzinnige inhaalrace en zette hierbij de snelste rondetijd op de tabellen. Hij reed alle frustraties van zich af en op één ronde van het einde kwam hij onder de achtervleugel van de BMW van broer Tim die op een tweede plaats algemeen reed na de BMW M3 van gastrijder Batenburg. Tim had geen verhaal tegen de Capri van zijn broer die op de rechte stukken een pak sneller is. Zodoende kregen we op het einde nog een broederstrijd voor de eer van de tweede plaats algemeen die eindigde in het voordeel van Wim.
![Dieter Kuijl - Ford Capri 2600 RS](https://www.autosport.be/i/200/upload/97a88a559d482e5a5ee32c4f75db43956d82a680.jpg)
Race 2: Bandenkeuzes maken verschil over winst of verlies
![Dieter Kuijl - Ford Capri 2600 RS](https://www.autosport.be/i/200/upload/0d41aa9f870285c4bb0a5cb89c82bc0ac93d8d85.jpg)
Net als enkele andere tenoren koos Wim voor regenbanden. Hij mocht naast Batenburg vertrekken vanop de eerste startrij met achter hem broer Tim met slicks onder zijn BMW. Samuel koos ook voor regenrubber terwijl Dieter opteerde voor gesneden slicks of een soort van tussenoplossing.
![Tim Kuijl - BMW E36](https://www.autosport.be/i/200/upload/681e5d9e862fbe28790aa033a24870588d90a122.jpg)
Dieter Kuijl was ondertussen opnieuw aan een goede wedstrijd bezig tot hij een pitstop moest doen met een afgebroken kelk op de motor. Door deze pitstop verloor hij de voeling voor de zege in klasse 1. Maar hij eindigde wel binnen de reglementaire rijtijd en werd uiteindelijk geklasseerd als 41ste algemeen en 6de in de Klasse 1 die opnieuw werd gewonnen door Breittmayer in de BMW 3.0 CSI.
![Wim Kuijl - Ford Capri RS 3100](https://www.autosport.be/i/200/upload/5ef5e2ae87d5f3f895759d985ec5e67f1ff21b99.jpg)
Op naar de Zolder Historic GP
![Samuel Verheggen - Mercedes 190E](https://www.autosport.be/i/200/galleries/1245/f9982166daf3c45c868bf9b04f837597e2fccf98.jpg)
Foto's: Niels Vaeck / Bravo Racing
Tweet