van der Horst

Valkenswaard: Nabeschouwing Dennis Remans

Dat de derde wedstrijd om het Belgisch kampioenschap rallycross in het Nederlandse Valkenswaard geen hoogvlieger zou gaan worden voor Dennis Remans, had de Ford piloot uit Zutendaal al aan iedereen die het horen wilde laten weten. Remans zou enkel op safe gaan rijden en zeker geen directe contacten aan gaan. Dit is niet meteen de ideale uitgangsbasis om punten te sprokkelen. Maar met de historie uit het verleden in het achterhoofd ben je helaas weinig happy om de grens over te steken.
“ Ik wilde resoluut met een goed resultaat richting huiswaarts keren. Maar helaas dacht de mecaniek er anders over. De eerste reeks was er eentje om snel te vergeten. Goed uit de startblokken weggeraakt is al half gewonnen. Althans dat vermoeden had ik toch voor ogen. Maar een ongewild contact met Peugeot rijder Bart Stouten deden de plannen vroegtijdig in het water vallen. Een afgebroken wiel aan de voorzijde en veel body schade aan de wagen resulteerde in een no time en dus geen goede start van de dag. Gelukkig kregen we alles tijdig geklaard voor de tweede reeks. Maar ik wist toen reeds dat het een moelijke bevalling zou gaan worden.

Ik moest dus wel een goed resultaat gaan laten waarnemen in de tweede reeks met het oog op een goede plaats in de semi finale, een nieuwe procedure voor dit seizoen. Ik liet meteen  verstaan dat ik er op gebrand was om iedereen een poepje te laten ruiken. Ik reed de snelste chrono algemeen en liet ook weten dat er in de derde reeks zeker met mij rekening moest gehouden worden.

Geen risico's nemen dat gegeven had ik al in mijn achterhoofd. Ik wilde absoluut twee goede resultaten hebben met het oog op een semi finale. Nederlander Peter Van De Wege deed al het mogelijke om de deur gesloten te houden. En lukte ook in zijn opzet. Helaas strandde ik op een vierde tijd. De semi finale bracht dan weer een vrolijke noot met een tweede plaats als resultaat. Het was dus toch een goede opsteker voor de A-finale. Maar de weergoden kwamen roet in het eten strooien. Het droge Eurocircuit veranderde in een natte glijpartij. Doch belette het mij  niet om een ware kanonstart te nemen. Dit strakke tempo aanhouden was de opdracht. En dus speelde ik op safe. Helaas had een voorganger flink wat olie verloren waardoor het super glad werd om nog deftig te kunnen rijden. En kwam ik pas als allerlaatste door de eerste rechtse. Zoals ik reeds aankondigde wilde ik in deze wedstrijd absoluut met een deftig resuultaat richting Belgie komen. Aandringen had geen reden meer. Een vijfde plaats als resultaat is niet meteen een prima iets en de tussen stand is inmiddels wel drastisch verkleind naar één luttel punt. De leiding blijft wel in mijn handen maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat ik op mijn thuis circuit opnieuw een kloof kan gaan maken ! “  

Dennis Remans press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Belgian Rally Championship op dinsdag 13 mei 2014.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons