Driestrijd Ogier - Neuville - Tänak lonkt
![Thierry Neuville](https://www.autosport.be/i/200/upload/b9960e30a54eac6f4a9a449195ff51d3aededd1a.jpg)
![Sébastien Loeb - Hyundai i20 WRC](https://www.autosport.be/i/200/upload/ea390c12100f4672a64cacc5c27fa9b2cbd6eb8b.jpg)
![Ott Tänak - Toyota Yaris WRC](https://www.autosport.be/i/200/galleries/902/3a0f257cebeca85d24f402dfab6b35d438830890.jpg)
![Ford Fiesta WRC](https://www.autosport.be/i/200/upload/a605c248901daf37a2e52bde1ab5fb1dcd5754b1.jpg)
![Citroën C3 WRC](https://www.autosport.be/i/200/upload/21e1ddfb7db68351812938c91bcfe13a49e9feae.jpg)
![Hyundai i20 WRC](https://www.autosport.be/i/200/upload/55f937b730d478240202f8abef86115699eec3e6.jpg)
Aan het reglement is bitter weinig veranderd. De rijders mogen hun eigen nummer kiezen en de uitvallers openen de daaropvolgende wedstrijddag, wat de logica zelve is, maar waar de FIA alsnog hun tanden moest op stuk bijten. Grootste wijziging is dat het kampioenschap dit jaar veertien manches telt. Eind april, begin mei krijgen we een tweeluik Chili-Argentinië. Niet onbelangrijk want dan is het WRC al ruim voor een derde voorbij voor ze weer voet zetten op Europese grond. Het drieluik Wales, Catalunya, Australië sluit het seizoen.
Foto's: Hyundai Motorsport, RIP, Citroën Racing, M-Sport & Ronald Janssens
Tweet