WTCC wil privérijders helpen door aanzienlijke kostreductie voor 2017
![World Touring Car Championship](https://www.autosport.be/i/200/upload/48a19b923b4cf5429444481ccddb8ecfea656596.jpg)
![Citroën Racing](https://www.autosport.be/i/200/upload/a6cee0aa3266588102cad7559a4b0eb5b1fe1ca0.jpg)
![François Ribeiro](https://www.autosport.be/i/200/upload/70a154fb19348d8f991c1c9d91164a4e30cefac6.jpg)
![Privéteams: belangrijk voor de serie](https://www.autosport.be/i/200/upload/31bbbae7c0c7fa50c80d1f7f00f9d6edd57476ea.jpg)
“Graag zag ik de 'running cost' voor de privérijder met zo'n 200.000 euro per seizoen verminderd. De leaseprijzen zijn voor alle motoren te duur. Citroën, Mugen, RML… ook bepaalde reserveonderdelen zijn te duur. Ik denk dat het mogelijk moet zijn om bepaalde zaken ten goede te wijzigen zonder ook maar aan het product te raken" aldus Ribeiro die de voorstellen van de werkgroep in juni e.k. aan de World Motor Sport Council wil voorgelegd zien.
![Allesandro Mariani (Honda) - Yves Matton (Citroën) - Viktor Shapovalov (Lada)](https://www.autosport.be/i/200/upload/7097f89fbddcb679523a0c48eea82adc7c0a54fa.jpg)
"We hebben een werkgroep opgericht om een en ander te bekijken, ik denk niet dat iemand betwist dat de kosten te hoog liggen" weet Alan Gow, voorzitter van de Toerwagen Commissie. "Niet het aantal constructeurs, wel het aantal privérijders baart zorgen. Zij kunnen deze budgetten niet torsen. François
![Technisch reglement wijzigen](https://www.autosport.be/i/200/upload/55f3865899484630220a58bd7704b56d2049fd37.jpg)
Foto's: Hans van Onsem
Tweet