van der Horst

24H Daytona: Riley en Porsche houden stand in vrije sessies drie en vier

Ook de derde en vierde vrije training leverden een vertrouwd resultaat, met Riley en Porsche vooraan in respectievelijke de DP en GT klasse. In de laatste vrije sessie kregen we opnieuw een dubbel voor het Chip Ganassi Racing voorgeschoteld maar ditmaal ging de #20 de #01 vooraf. In de voorafgaande nachtelijke derde sessie was Simon Pagenaud de snelste man op de piste met de Riley BMW van Team Sahlen. Met Tandy en Armindo kregen we tweemaal een Porsche vooraan bij de GT’s. Andy Priaulx ging met de BMW #93 van de baan.
Simon Pagenaud klokte als snelste af in sessie 3 voor de Ganassi wagen #02, de Starworks Riley #2 en de Michael Shank Riley #6. De tweede Ganassi wagen zette geen tijd neer maar weer waren de Corvette’s aangewezen op achtervolgen. Tandy (Orbit/Konrad Motorsport) en Espenlaub (Magnus Racing) plaatsten twee Porsche’s op kop bij de GT’s terwijl Ferrari weer de best of the rest was met een derde chrono voor Vilander met de AIM Motorsport Racing 458. De Turner BMW’s klokten de elfde en veertiende tijd terwijl we de Viper nog verder moeten zoeken op een eenendertigste plaats in zijn klasse.

Bij de vierde vrije sessie claimden beide Ganassi wagens weer de twee beste tijden maar Scott Dixon in de #02 bleef nu Pruett in de #01 voor. Bourdais was derde snelste in de #2 Riley van Starworks Motorsport en Action Express Racing kon zijn beide Corvette’s naar de vierde en vijfde plaats loodsen. De uitslag bij de GT’s vertoonde veel overeenkomst met die van de vorige sessie met twee Porsche’s voor de AIM Motorsport Racing Ferrari; Ditmaal was Nicolas Armindo (Magnus Racing) de snelste. Iets beter resultaat voor BMW met een negende en twaalfde tijd maar Priaulx parkeerde op het einde van de sessie de wagen #93 achterwaarts in de muur. Ondanks zware schade probeert het team nu om de wagen tijdig te repareren voor de start van de race. De Viper van Heylen bengelde achteraan met een vierendertigste tijd bij de GT's.  



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Circuit Internationaal op zaterdag 26 januari 2013.
  • Skylimit Events

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons