24H Zolder: VGL Racing als semi-fabrieksteam met twee Saker RapX
VGL Racing - Saker RAPX
VGL Racing, vorig jaar nog actief in de 24 Hours of Zolder met een Saker RapX, verdubbelt dit jaar de effectieven en zal naar eigen zeggen als een semi-fabrieksteam door het leven gaan. De standaard Saker RapX wordt ingeruild voor een krachtigere versie en naast de eigenlijke 24 Hours of Zolder tekent het team eveneens present in de Belcar-proloograces, zij het met slechts één bolide.
Van Gansen/Thienpont - Saker RAPX
Er wordt niet langer vertrouwd op de standaard Saker RapX met een krachtbron die 275pk levert, gekoppeld aan een manuele versnellingsbak met vijf verhoudingen. Voor 2015 monteert men een krachtigere motor met 340pk en een zesbak van het Franse Sadev. "Dankzij de steun vanuit de Saker Sportscar fabriek uit Etten-Leur (Nl), opereert VGL Racing als een semi-fabrieksteam", klinkt het verder.
VGL Racing - Saker RAPX
"Volgens de teamleden heerst er een optimale sfeer binnen het team", claimt teamverantwoordelijke Patrick Lefèvre. "Zelfs buitenstaanders in de paddock lijken dat te bevestigen en dat reflecteert zich dan ook in de huidige partners en sponsors van het team", bevestigt mede-eigenaar Kelly Van Gansen. "We zijn VGL Racing niet gestart als ééndagsvlieg, daarvoor zijn de gemaakte investeringen en ambities te hoog. Wat wel duidelijk was vanaf dag één, was dat we een team wilden opbouwen dat enkele jaren door kan gaan", aldus mede-eigenaar Bert Van Gansen.
"Zelfs met alle connecties en technische know-how aan boord is het niet evident om voor die lange termijn te gaan. Het vergt elk moment opperste concentratie op en naast de baan. Dankzij de goede resultaten van vorig jaar, bouwen we dit jaar verder en zijn er al plannen voor 2016, maar alles op zijn tijd", aldus Patrick Lefèvre.