25H Fun Cup: Peter Guelinckx en Stienes Longin nemen leiding in handen
![PK Carsport - BMW M2 CS Racing](https://www.autosport.be/i/200/upload/c1f9c67911939e74231e1b789e0277ee16efe211.jpg)
“In de kwalificaties moest ik nieuwkomers Carasani en Caprasse voorlaten”, stelt Longin. “Misschien had ik een iets scherpere tijd kunnen neerzetten, maar in mijn snelste ronde werd ik wat gehinderd door een andere deelnemer.”
![PK Carsport - BMW M2 CS Racing](https://www.autosport.be/i/200/upload/83da39756c51a5396e56f788ee71f68b07214f74.jpg)
“Eén van de twee doelen die we ons voor het weekend hadden gesteld”, vult Peter Guelinckx aan, die in zijn sprintrace beslag legde op de zesde plaats. “Het andere was het vergroten van mijn voorsprong bij de Am-rijders. Dat was niet makkelijk, maar ik ben vooral blij dat ik in de loop van het weekend heel wat progressie wist te boeken. Vergeleken met mijn rondetijden van de trainingen op donderdag ging ik tijdens de Long Race op zaterdag constant vier seconden per ronde sneller. En als je tijdswinst kan boeken in beroemde bochten als de Raidillon en Blanchimont, en de Dubbele Linkse niet te vergeten, dan geeft dat alleen maar een enorme boost voor het zelfvertrouwen.”
![PK Carsport - BMW M2 CS Racing](https://www.autosport.be/i/200/upload/75bcae9dd81134c1ed5e83b2f4ec17c3bc9ebaf2.jpg)
Na de wedstrijd werden nogal wat straffen voor het niet respecteren van de track limits uitgedeeld. Ook Guelinckx en Longin ontsnapten daar niet aan, maar sommige andere rijders gingen nog een pak meer in de fout, waardoor het PK Carsport-duo uiteindelijk als derde werden gerangschikt.
“We doen allebei een goede zaak voor het kampioenschap”, besluit Longin. “Maar we kunnen niet ontkennen dat we nog wat progressiemarge hebben. Daar moeten we voor de twee resterende manches aan werken.”
Persbericht Racemail Press
Tweet