van der Horst

Motorland Aragón: Testdag 1: Snelste tijd voor ex KTR rijder Alexander Albon

Alexander Albon - Lotus
Alexander Albon - Lotus
Op het circuit van Motorland Aragón vond maandag de eerste van drie collectieve testdagen plaats. De snelste dagtijd ging naar Lotus-rijder Alexander Albon, die in de morgensessie een 1:41.629 liet optekenen. de Thaise piloot kwam de laatste twee jaren nog uit in de Formule Renault 2.0 voor het Belgische KTR. In de namiddag was het Gustav Malja die de tabellen topte, maar hij kon de tijd van Albon niet verbeteren.
  • Hamofa Performance
Op het circuit van Motorland Aragón tekenden enkele vaste waarden uit het seizoen 2014 present alsook een hele hoop jonge wolven uit de Formule Renault 2.0 die ingingen op een uitnodiging van Renault Sport Technologies. De morgensessie op de eerste van de drie testdagen zag achtereenvolgens Pietro Fantin (International Draco Racing), Charles Leclerc (Arden Motorsport), Alexander Albon (Lotus), Andrea Pizzitola (Lotus) en Nicholas Latifi (Arden Motosport) aan de top van de tabellen plaats nemen alvorens Albon zich in 1:41.629 definitief de beste rondetijd toeeigende. De Lotus-rijder werd in het eindklassement gevolgd door Pietro Fantin, Beitske Visser (AVF), Charles Leclerc en Andrea Pizzitola (Lotus).

Ook in de namiddagsessie wisselden de rijders zich continu af aan de top alvorens Gustav Malja zich voor enige tijd de beste positie toe-eigende. Nicholas Latifi ging op het einde nog onder de tijd van de Zweed maar Malja reed op negen minuten van het einde van de sessie alsnog de beste tijd in 1:41.725 voor Latifi en Albon. Nyck de Vries was tweemaal terug te vinden op de twaalfde plaats. Nissan GT Academy-rijder Jann Mardenborough maakte op uitnodiging van Renault zijn debuut in de Formule Renault 3.5, de Brit startte de dag met een zestiende tijd alvorens in de namiddagsessie op te klimmen naar de tiende positie.

Foto: Media Renault Sport



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Formule Renault 3.5 op dinsdag 4 november 2014.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons