van der Horst

Honda-rijders Tarquini en Porteiro 30 kg lichter naar Porto

d7675691941c81d3d02cf62a1da954a1861b4413.jpg
Aan de hand van de snelste rondetijden in kwalificatie en races van de twee snelste merkvertegenwoordigers in de vorige drie meetings, werden de compensatiegewichten andermaal herzien. Honda verging het in Oostenrijk en Moscou minder goed dan op de Slovakia Ring waar het merk een hattrick lukte en dat laat zich thans gevoelen. Waar de Chevrolet Cruze de referentiewagen blijft en in Porto andermaal 40 kg extra mee aan boord krijgt, genieten de Honda Civic's ter gelegenheid van de laatste Europese afspraak een gewichtsreductie van maar eventjes 30kg. De BMW's die in Rusland vrij sterk voor de dag kwamen krijgen er daarentegen 20 kg bij. Het gewicht van de SEAT Leon's en de beide LADA Granta's blijft dan weer ongewijzigd.
Dat geeft het volgende resultaat:

1.150 kg + 40 kg : Chevrolet Cruze 1.6T (1.190 kg)
1.150 kg + 20 kg : BMW 320 TC (1.170 kg)
1.150 kg + 10 kg : SEAT León WTCC, Honda Civic S2000 (1.160 kg)
1.150 kg - 20 kg : LADA Granta (1.130 kg)

Foto: Hans van Onsem


 




Dit artikel werd gepubliceerd door Hans van Onsem in FIA World Touring Car Championship op zaterdag 15 juni 2013.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons