van der Horst

HRT wagens toch terug op de startgrid?

Pedro de la Rosa - HRT F112
Pedro de la Rosa - HRT F112
Het gonst momenteel van de geruchten dat het ter ziele gegane HRT F1 een koper zou gevonden hebben en dat men de HRT F112’s weldra weer op de startgrid mag verwachten. HRT F1 ging eind vorig jaar failliet en vond aanvankelijk geen koper om en het team en de inschrijving voor het WK F1 over te nemen. Nu zou een groep Amerikaanse en Canadese investeerders onder de naam van Scorpion Racing, toch overgegaan zijn tot het opkopen van het Spaanse Formule 1 team en zouden er zelfs plannen bestaan om de wagens alsnog dit jaar op de startgrid te brengen. Bernie Ecclestone geeft toe dat hij benaderd werd in verband met de verkoop van het team, de FIA daarentegen zegt dat het niets concreets heeft ontvangen.
Volgens verschillende Britse bronnen, waaronder het gerenommeerde magazine Autosport, zou de verkoop van het HRT F1 team aan een groep Noord-Amerikaanse investeerders zo goed als rond zijn. Het team zou omgedoopt worden tot Scorpion Racing en overgebracht worden van Madrid naar een gebouw nabij het circuit van Silverstone.

De bedoeling zou zijn om de verleden jaar ontwikkelde HRT F112 een upgrade te geven en deze, uitgerust met een Cosworth-motor en Williams-versnellingsbak, weer aan de start te krijgen. Of het team  nog voor dit jaar de toelating krijgt om deel te nemen aan het wereldkampioenschap F1, is echter zeer twijfelachtig vermits de ultieme inschrijvingsdatum bij de FIA eind november vorig jaar was. Ook Ecclestone gelooft er niet in dat het team dit jaar nog aan de start komt, de Formule 1-goeroe zei dat de plannen hem bekend waren, maar dat het nu toch wat laat was om alles nog klaar te krijgen voor dit seizoen. Ecclestone verwacht dat Scorpion Racing zijn debuut zal moeten uitstellen tot 2014. Eind deze week verwacht men meer duidelijkheid rond dit mogelijk nieuwe F1 project.

Foto: Georges De Coster



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Formule 1 op woensdag 30 januari 2013.
  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons