Interview Patrick Selleslagh (deel 2): "Een Corvette verliest zijn aantrekkingskracht niet snel"
![SRT Corvette C5-R - Belcar 2006](https://www.autosport.be/i/200/upload/32fe2932b9c4dbfb1887bc33b39acf74441fe36d.jpg)
Toen ik vroeger zelf Belcar en andere kampioenschappen reed, heb ik altijd tegen Porsche moeten strijden. Met Ford of BMW zochten we een alternatief om Porsche te verslaan, die wagens waren snel maar ja… er ging iets stuk of er waren andere kleine problemen. In ’99 – 2000 kwam de Corvette C5-R op de markt en mijn kameraad Marc Vannerum had al ervaring met de Callaway Corvette C4 die weliswaar niets te maken had met het officiële programma. We zijn dan een beetje gaan aftasten wat we konden kopen ter vervanging van de Ford (Mondeo RS) en we zijn uitgekomen bij Pratt & Miller. In die tijd hadden we ook twee jaarlijkse sponsoringcontracten met Williams en Ambi Pur waardoor we toch over een mooi budget beschikten en dergelijk wagen konden overwegen.
Was men bij Pratt & Miller meteen bereid om hun fabrieksmateriaal zomaar te verkopen aan een privéteam?
![SRT Corvette C5-R - Belcar 2005](https://www.autosport.be/i/200/upload/b0540c1b50f615cad90b38fb77f1f9df549acbf8.jpg)
Zelf heb je ook maar 1 jaar met de wagen gereden en de focus kwam vervolgens te liggen op het runnen van de wagen(s)?
![SRT Corvette C5-R - Belcar 2006](https://www.autosport.be/i/200/upload/3a48112c74e9a5bfbb5fb625822949a88b3b2dd3.jpg)
De Corvette GT1’s waarmee je het WK GT1 afwerkte en die vandaag nog steeds rondrijden zijn inmiddels al heel lang in dienst. Heb je meer uit de wagens kunnen halen dan je aanvankelijk had gedacht?
![SRT racet in 2008 wel met de Corvette C6.R](https://www.autosport.be/i/200/upload/45b21144e16ebce4945840a38c4b1fde6e637087.jpg)
Als je nu terugkijkt op het voorbije decennium, wat is het mooiste succes dat je met Corvette behaald hebt?
![SRT Corvette C6.R - 24u Spa 2009](https://www.autosport.be/i/200/upload/2346298c0c6e5671a4c17f5676150e41bc411b4c.jpg)
Een mooi moment was eigenlijk toen we van het provinciaal naar het nationaal/internationaal niveau zijn overgestapt met de hulp van Marc Goossens. Toen zijn we ons echt beginnen te gedragen zoals de ‘groten’, werd het allemaal professioneler. We zijn dan Europees gegaan, eerst het Franse kampioenschap en dan FIA GT. De appreciatie die we kregen van de andere teams als we eens een wedstrijd wonnen op dat niveau (zoals Vitaphone) gaf veel voldoening, want we waren toch maar een klein team.
Heb je nooit de verleiding gehad om zelf terug achter het stuur te kruipen?
Ik ben van gisteren op vandaag gestopt en achteraf heb ik eigenlijk nooit meer de behoefte gehad om te rijden. Het is leuk om een team te leiden, zeker als je de mogelijkheden hebt en met de geschikte mensen geeft dat dan veel voldoening. De relatie die we nu hebben met onze Nederlandse vrienden is ideaal, wij mogen alles runnen en het budgettair is alles in orde. Hedendaags is dat een van de enige alternatieven die je als team nog hebt. Morgen gaan herinvesteren in iets nieuws… daar begin ik niet meer aan.
Foto's: Marnik Mouchaers & Martijn Wouters
Tweet