Interview Patrick Selleslagh (deel 1): "We kregen zelfs felicitaties van GM"
![Patrick Selleslagh](https://www.autosport.be/i/200/upload/cb76c5bfc9f2b91411c47e9ab8d157f1ece634ef.jpg)
![Francorchamps: Kwalificaties en Race 1 in beeld gebracht](https://www.autosport.be/i/200/galleries/144/9a0fbe7bbb7f3270a2ec6cdf06adffaf9c0ff604.jpg)
We hebben eigenlijk twee professionele wagens en twee gentlemen wagens die dan door de eigenaars worden bestuurd die zich vooral willen amuseren. Zij verkiezen eerder de GT Open boven de Supercar Challenge, ze zouden wel liever wat meer progressie willen maken maar dat is niet altijd evident. De twee overige wagens worden bemand door de snellere piloten, daar wordt harder aan gewerkt qua setup en andere zaken. We hebben met hun dit jaar al mooie resultaten gereden en dan krijg je toch ook altijd een bepaalde erkenning, ook van de organisatie die content is dat deze een aantal van deze Corvette’s in het kampioenschap mag verwelkomen.
Het kampioenschap staat open voor GT2’s (Super GT) en GT3’s (GTS). Drie van jullie wagens zijn GT1-bolides. In welke mate werden deze wagens aangepast naar de wens van de organisator en wordt er hard afgeweken van de originele GT1-specificatie?
![7d5374aac9443317bc4dc8833b920af6dc917f8a.jpg](https://www.autosport.be/i/200/upload/7d5374aac9443317bc4dc8833b920af6dc917f8a.jpg)
Kan je leven met de huidige BoP, slaagt de organisatie ‘GT Sport’ goed in zijn opzet?
![Francorchamps: Kwalificaties en Race 1 in beeld gebracht](https://www.autosport.be/i/200/galleries/144/c10dfa8e602e0742dbb3c28a5f1f2c7f9c421fa5.jpg)
In welke mate is er sprake van kruisbestuiving tussen de twee kanten van de garage binnen het team?
Natuurlijk is er zoveel mogelijk samenwerking, wij proberen de gentlemen aan de hand van data en feedback van de betere piloten duidelijk te maken van, daar kun je later remmen, de auto kan dit… Er wordt echt plezier gemaakt, er is de nodige accommodatie, er wordt samen gegeten, de entourage is goed. Voor mij is het ook plezant, ik draag geen financiële risico’s meer en kan me meer focussen op andere zaken.
Hoe kijk je vandaag terug op je deelname aan het WK GT1 van Stéphane Ratel?
![WK GT1 2011 - Circuit Zolder](https://www.autosport.be/i/200/upload/8dd5682d84cc51198f5439c8116e44f9d07224c8.jpg)
Sinds deze winter staat er ook een GT2-versie van de Corvette C6 in jullie ateliers. Blijkbaar verliep niet alles van een leien dakje en we zagen de wagen dan ook enkele wedstrijden op stal blijven staan.
![Francorchamps: Kwalificaties en Race 1 in beeld gebracht](https://www.autosport.be/i/200/galleries/144/8d90dd6af82c0c30ed7d6b7bee839a9cb2dce67e.jpg)
De nieuwe Corvette C7.R maakte onlangs zijn eerste meters in de V.S., begin je al plannen te maken of wacht je rustig af?
Dat is niet aan mij. Als de investeerders van het team mij om raad komen vragen dan zal ik daar heel voorzichtig in zijn. Het is in ieder geval beter om de fabriek eerst een jaar te laten rijden met dergelijke nieuwe wagen, dan misschien een optie te nemen en vervolgens met bepaalde goede piloten eventueel ergens een ander kampioenschap te doen. De GT1’s gaan we laten rijden zolang ze mogen rijden, ze verkeren nog altijd in zeer goede staat.
Lees ook deel twee van dit interview met Patrick Selleslagh, "Een Corvette verliest zijn aantrekkingskracht niet snel".
Foto's: Arne Simons, Vincent Wouters, Marnik Mouchaers
Tweet