van der Horst

Niet Jules Bianchi, maar wel Adrian Sutil tweede rijder voor Sahara Force India in 2013

Adrian Sutil
Adrian Sutil
Volledig volgens de meest recente verwachtingen zal Adrian Sutil het tweede zitje bij het Sahara Force India team opvullen. Het was reeds langer geweten dat Force India voor de vervanger van Nico Hülkenberg op zoek was naar een piloot met de nodige financiële inbreng. Na de testsessie te Barcelona waar Sutil aanwezig was en de VJM06 de sporen gaf, leek de Duitser in pole-positie te vertoeven om teamgenoot te worden van Paul di Resta. Jules Bianchi, wie eveneens in de running was voor het tweede zitje, grijpt dus naast een permanent stuur in de F1, maar behoudt wel zijn rol als reserverijder bij de troepen van Dr. Vijay Mallya.
Adrian Sutil zal voor zijn zesde jaar in de koningsklasse van de eenzitterij net zoals in 2011 team vormen met Paul di Resta. Sutil zal tevens komende vrijdag en zaterdag tijdens de tweede testreeks te Barcelona de Force India bolide de sporen geven, waarna zijn Schotse teamgenoot het stuur van de VJM06 zal overnemen. Al zal de keuze voor Sutil vooral ingegeven zijn door financiële redenen, toch opteert Force India met de Duitser voor stabiliteit. Sutil, ondertussen aan de start van zijn vijfde jaar bij Force India, zal naar alle waarschijnlijkheid namelijk nooit een topper worden. Hij kan echter wel consistentie tentoonspreiden en laat net stabiliteit en betrouwbaarheid hetgene zijn waar Force India dit seizoen op zal moeten bogen om best of the rest te zijn en naderhand potentieel aansluiting te vinden met de toppers in het F1-veld. Naar alle waarschijnlijkheid komt de tijd van de relatief groene Ferrari protégé Jules Bianchi nog en in dat opzicht is een jaartje ervaring opdoen aan de zijlijn geen slecht idee, al zal de Fransman zich waarschijnlijk beter op zijn gemak gevoeld hebben als hij effectief achter de knoppen zat van de VJM06...

Foto: Racing International Photography



Dit artikel werd gepubliceerd door DSP VOF in Formule 1 op donderdag 28 februari 2013.
  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons