van der Horst

Olivier Pla en Andy Meyrick besturen de Deltawing bij de 12H of Sebring

3c5f20e26a7bb72c2eafcc34dae39212175b9fd0.jpg
Olivier Pla en Andy Meyrick worden de rijders van de Deltawing die uitkomt bij de 12 uren van Sebring. De wagen die onlangs de steun van Nissan en Michelin verloor zal voor de eerste maal uitkomen in de LMP1 categorie uitgerust met een Mazda motor.
Ondanks het verlies van motorleverancier Nissan zetten Don Panoz en David Price het Deltawing project verder en bij de 12 uren van Sebring zal de wagen zijn derde lange afstand wedstrijd betwisten na Le Mans en Petit Le Mans verleden jaar. Het grote verschil met vorig jaar, buiten het overschakelen naar een Mazda krachtbron, is dat de wagen nu uitkomt in de LMP1 categorie. Om de wagen te besturen tijdens de 12 uren van Sebring werden Olivier Pla en Andy Meyrick aangetrokken.
 
Olivier Pla kwam en komt uit in het WEC voor Oak Racing en was vorig jaar ondermeer te zien aan de zijde van onze landgenoot Bertrand Baguette. Voor de race op Sebring die dit jaar enkel in aanmerking komt voor het ALMS kampioenschap kreeg de Fransman toestemming van zijn werkgever om deel te nemen met de Deltawing. Meyrick was vorig jaar te zien in de BES op een Gulf McLaren en kwam in Engeland ook uit in de Porsche Carrera Cup. De Brit reed echter vroeger met prototypes voor Aston Martin en reed ook een seizoen LMS op de Audi R10 TDI van het Team Kolles.

Foto: Deltawing Racing



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in American Le Mans Series op zaterdag 2 maart 2013.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons