Porsche bevestigt GTE programma en 919 evolutie – Bamber fabrieksrijder
Voorts werd ook bekendgemaakt dat de 2015-specificatie van de 919 Hybrid LMP1 een duidelijk evolutie zal zijn van de wagen die het voorbije seizoen in actie kwam. Naar eigen zeggen werd de 919 Hybrid dan ook in elk detail geoptimaliseerd om zich nog beter te kunnen aanpassen aan de eigenschappen van elk circuit. Dit seizoen focuste Porsche zich volledig op de 24 uren van Le Mans en werd in eerste instantie nog geen rekening gehouden met de overige circuits op de FIA WEC kalender.
Earl Bamber werd aangekondigd als fabrieksrijder na zijn sterke resultaten dit jaar, de 24-jarige Kiwi won de Porsche Supercup en verdedigde met succes zijn titel in Carrera Cup Asia. Ter gelegenheid van de TUSC seizoensfinale op Road Atlanta (Petit Le Mans) verving hij reeds Richard Lietz aan het stuur van een 911 RSR, meteen ook de wagen die hij volgend jaar in het Amerikaanse kampioenschap zal besturen. Voor de 24 uren van Daytona zien de line-ups er als volgt uit: Bamber/Makowiecki/Bergmeister en Tandy/Pilet/Lieb.
Tot slot werd Jaap van Lagen uitgeroepen tot winnaar van de Porsche Cup, de prijs voor de meest succesvolle privé rijder. De Nederlander kwam dit seizoen onder meer in actie in de ADAC GT Masters (tweede), VLN, Blancpain Sprint Series,… Als beloning mocht hij een Porsche 911 Carrera S ter waarde van €120.000 in ontvangst nemen.
Foto's: Porsche AG, Martijn Wouters, ADAC
Foto's: Porsche AG, Martijn Wouters, ADAC
Tweet