van der Horst

Porsche GT3 Cup Challenge Benelux zonder Hans Van de Ven - Nieuwe Sprint Series voor 2014

Speedlover Racing - Porsche 997 GT3 Cup
Speedlover Racing - Porsche 997 GT3 Cup
Over Hans Van de Ven, RACB, Speedworld, Christian Lahaye, enz is reeds heel wat inkt gevloeid. Na het opstarten van de BRCC van Kronos Events is het wat stiller geworden, maar onlangs sijpelden de geruchten binnen dat Hans nauw betrokken is (was) bij de nieuwbakken Porsche GT3 Challenge Benelux. Daaromtrent kregen we hem niet onmiddellijk te pakken voor meer info. Deze hebben we nu wel in de vorm van een persbericht binnen gekregen. hieronder het volledige persbericht.
Hans Van de Ven trekt zich officieel terug uit de organisatie van de Porsche GT3 Cup Challenge Benelux…maar kondigt voor 2014 de Van Zon Sprint Series aan…

Hans Van de Ven : “ 2 jaar geleden ben ik met een project “Porsche Cup” naar Rudi Penders gestapt. Samen zijn we dan bij Paul Vansplunteren op de koffie geweest en zo is de bal aan het rollen gegaan. Zij hebben het project bij de Porsche fabriek ingediend.  Toen ProSpeed en GT3.nl van de Porsche AG het groen licht kregen voor de organisatie van de PGT3CCB hebben zij mij gevraagd om hen te helpen.  Vooral bij het opstellen van de kalender en het uitwerken van het concept konden zij een helpende hand gebruiken. Eigenlijk logisch omdat er niet veel mensen in België ervaring hebben met dit soort dingen.  En nu hebben Rudi en Paul in het verleden al bewezen dat zij een team kan runnen maar een kampioenschap in elkaar steken is toch weer iets anders.

Maar gedurende de onderhandelingen met organisatoren en circuits blijkt dat RACB toch nog altijd heel veel problemen heeft met de persoon van Hans Van de Ven. Op zijn zachts gezegd bemoeilijkt dit de vooruitgang van het project van de PGT3CCB.  Dit is zo’n mooi project waar in België en Nederland heel veel mensen zitten op te wachten. En het zou zonde zijn dat dit gehypothekeerd wordt door de aanwezigheid van mijn persoon.

Ik heb dan ook in onderling overleg met Rudi en Paul besloten mij officieel van dit project te distantiëren.”



Wil dat nu zeggen dat Hans Van de Ven bakzeil haalt en gedegouteerd de autosport de rug toekeert willen we dan weten ?

Hans Van de Ven :” Helemaal niet !! Ik werk aan een volledig nieuw project voor 2014. Een sprintkampioenschap voor “dikke” auto’s. Een mengeling van GT, Silhouette en Tourwagens. Met een heel eenvoudig klassenverdeling waarbij de rapste wint…!  Op zaterdag trainen we 4 keer 20 minuten en op zondag rijden we 4 sprints over 25 minuten. 6 wedstrijdweekends die altijd minimum 2 weken van iedere wedstrijd van de Porsche GT3CCB af liggen. Ik wil geen clashes met de Porsche GT3CCB omdat dit project me te zeer aan het hart ligt en om de teams de kans te geven hun auto’s in te zetten en dus af te schrijven over meer weekends.”

“Ik heb van Horeca Van Zon,  de horecagigant uit Hamont-Achel en onze hoofdsponsor van al onze motoractiviteiten, een belangrijk budget gekregen om hun naam ook in de autosportwereld een plaats te geven. En dan gaan we er maar voor zeker…”

Maar vooraleer dit op te starten wil ik toch even de gelegenheid nemen om 1 jaar na het Speedworld-débâcle mijn verhaal eens te vertellen. Ik heb lang genoeg gezwegen.

Ze hebben in het verleden, volledig ten onrechte, 2 keer mijn kostwinning afgenomen. En ook nu weer in het verhaal van de PGT3CCB verhindert men mij mijn job te doen.

En nu is het welletjes…

Op dinsdag 8 januari wil ik aan pers en belangstellenden mijn nieuwe project voorstellen en mijn kant van het Speedworldverhaal vertellen. Gestaafd met feiten, mails en cijfers ! Niet om na te trappen maar gewoon om ervoor te zorgen dat nu eens het juiste verhaal verteld word.

Ik heb lang genoeg gezwegen.

Foto: Bruynoghe press



Dit artikel werd gepubliceerd door DSP VOF in Circuit Nationaal op donderdag 27 december 2012.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons