Het gaat tegenwoordig snel voor Nick Tandy. De steengoede Porsche-specialist werd twee jaar geleden door de Duitse constructeur ingelijfd als fabriekspiloot en werd dankzij zijn uitstekende resultaten en een overtuigende test met de 919 gepromoveerd naar het LMP1-programma. De Brit werkt dit jaar dan ook de 6 Hours of Spa en de 24 Heures du Mans af op de derde Porsche 919 Hybrid LMP1. Om hem daarbuiten verder te laten groeien bij de prototypes, zal hij de resterende manches van het FIA WEC seizoen afwerken op de gloednieuwe Oreca 05 LMP2 van het in Hong Kong gevestigde KCMG.
Tandy zal er een team vormen met Matt Howson en Richard Bradley, en vervangt er Alexandre Imperatori. “Wanneer de kans zich aanbod om voor KCMG in actie te komen ben ik er onmiddellijk op gesprongen”, aldus Tandy. “Een van mijn doelstellingen is om meer te leren over het WEC en de circuits, maar uiteindelijk hebben KCMG en ik hetzelfde doel en dat is om te strijden voor de leiding, races te winnen en te vechten voor de titel.”