Rally van Haspengouw: Winst voor Monnens bij de Historics
![Gunther Monnens - Ford Escort Mk2](https://www.autosport.be/i/200/galleries/674/f71e9c55854598dfbc898687ebfce555daa8d644.jpg)
![VR Racing by Qvick Motors - BMW M3 E30](https://www.autosport.be/i/200/galleries/674/a362ea4dcd24198445b63368690b9868b638005a.jpg)
"Ik heb enorm moeten aanvallen om aan de leiding te blijven. Akkoord, Robin kreeg nog een straftijd, maar die 3 seconden verschil heb ik wel met hand en tand verdedigd. Toen het droger werd, was de BMW zeker in het voordeel, maar we hielden stand," aldus een uitbundige Monnens.
Stefaan Prinzie was heel tevreden met zijn tweede plaats, ook al brak de versnellingspook af. "De Opel is fantastisch op een nat en modderig parcours. De tractie is geweldig. Ik kon het verschil maken in de eerste ronde in de smurrie, maar nadien moest ik passen" vertelde Prinzie.
Robin Maes mocht mee op het podium, maar hij had liever zijn zege van vorig jaar herhaald. Helaas stak een straftijd van een minuut daar een stokje voor.
"Ik ben furieus, want gisteren hebben we aan mensen van de RACB gevraagd of we met opgesneden banden mochten starten. Ze wisten het niet... Maar, het is onverantwoord om ons met verkeerde banden de baan op te sturen! We kunnen enkel kiezen tussen slicks en regenbanden, want intermediates zijn niet gehomologeerd op 17"! In de eerste ronde had ik de slicks wat bijgesneden om toch een beetje tractie te vinden. En dan krijgen we daar een minuut straftijd voor, nadat we het gisteren nog vroegen aan de RACB. In de namiddag monteerde ik noodgedwongen regenbanden, maar die houden het maar 4 proeven vol... En dan spreken ze over besparingen. Ach, ik moet Gunther feliciteren, want hij heeft echt fantastisch gereden, maar de bandenkwestie zorgt voor een wrange nasmaak," verklaarde Robin Maes.
Arthur Kerkhove werd bij zijn debuut vierde, eveneens met een minuut straftijd, terwijl Josef Lapeire de punten van de vijfde plaats pakte. Danny Kerckhof moest zijn nieuwe BMW M3 nog aan de kant zetten met motorpech.
Foto's: RIP
Tweet