van der Horst

Spa: SRT slaat terug met overwinning - Villorba Corse nieuwe puntenleiders

Start Race 2 Int. GT OPen
Start Race 2 Int. GT OPen
Nadat Isaac Tutumlu gisteren zijn Selleslagh Racing Team Corvette met problemen aan de stuurinrichting nog in de bandenmuur parkeerde, kon Tutumlu vandaag zijn pole positie omzetten in de leiding van de race, waarop teamgenoot Archie Hamilton vervolgens de klus probleemloos afrondde en naar de overwinning reed. De twee overige Corvettes (uit de V8 Racing stal) verging het heel wat minder, de #4 van Maxime Soulet en Diederik Sijthoff raakte met technische problemen niet eens op de grid, terwijl het recentere GT2-exemplaar van Nicky Pastorelli en Miguel Ramos na enkele ronden de handdoek in de ring wierp en daardoor de leiding in het kampioenschap verliest.
  • LTF
#60 SMP Racing Ferrari 458
#60 SMP Racing Ferrari 458
De SMP Ferrari’s van Mavlanov (#60) en Pérez (#61) hadden een goede start en sloten in tweede en derde stelling aan achter de Belgische Corvette van Tutumlu. Enkel Daniel Zampieri kon de Ferrari #60 in de tweede wedstrijdhelft vooraan het veld houden en als tweede finishen op 8 seconden. Viacheslav Maleev viel met de #61 als een baksteen terug doorheen de top 10 en eindigde op ruim 1min achterstand in P9. 
 
#1 Villorba Corse Ferrari 458
#1 Villorba Corse Ferrari 458
De opmerkelijkste inhaalrace kwam dan weer van titelpretendenten Niccolò Schirò en Andrea Montermini, hun Villorba Corse Ferrari startte als achtste en finishte als derde, waarbij Montermini net wat tijd tekort kwam om nog een positie op te schuiven en op 1 seconde van Zampieri in P2 strandde. In het Villorba Corse kamp echter niets dan tevreden gezichten achteraf, aangezien de opgave van de V8 Racing Corvette van Pastorelli en Ramos tot gevolg heeft dat men nu de leiding van het kampioenschap overneemt met een minimale marge van amper 1 punt.

Foto's: Marnik Mouchaers & Arne Simons
 



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in International GT Open op zondag 7 september 2014.
  • De Swert Opticiens

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons