Yokohama Trophy: startpremie van 40.000 euro moet TC2-kandidaten van deelname overtuigen
Nu, aan de start verschijnen met een wagen die mogelijk drie, vier seconden trager is dan de TC1-bolides en dus geen enkele kans meer maakt op de algemene zege zoals dat afgelopen jaar nog wel het geval was, klinkt niet meteen uitnodigend. Dat teams en/of rijders er in de gegeven omstandigheden zouden voor opteren liever het mooie weer te maken in bv. het ETCC dan tweede viool te spelen in WTCC, valt niet uit te sluiten.Toch wordt de soep wellicht niet zo warm gegeten als ze wordt opgediend.
Campos dat toch al aanwezig is met twee TC1-Cruze's zal wellicht twee SEAT's in TC2 inzetten waarvan één voor Fernando Monje. Ook Münnich Motorsport liet verstaan in 2014 enkele WTCC-races te zullen betwisten en wat dan met Nika Racing, STR en Bamboo Engineering, tenzij dit laatste team alsnog met twee RML Cruze's uitpakt zoals het eerder had aangekondigd. Het jaar is nog jong, afwachten maar.
En dan is er ook nog de Yokohama Teams Trophy. Die wordt dit jaar voorbehouden aan teams die geen 'directe ondersteuning van een constructeur' genieten. Dit zou inhouden dat ook ROAL Motorsport en Campos Racing die allebei twee RML-Cruze's inzetten voor respectievelijk Coronel-Chilton en Valente-Borkovic voor de Trophy in aanmerking komen. Vraag hierbij is wat onder 'directe ondersteuning' verstaan wordt en of ook Honda-klantenteams Zengő Motorsport (Norbert Michelisz) en Proteam (Mehdi Bennani) al dan niet Trophy-punten zullen kunnen scoren. Wat de entree(s) van het Onyx-team betreft, dient afgewacht of Mike Earle al dan niet met een constructeur in zee gaat.
Foto's: Hans van Onsem
Tweet