Vijf vragen aan Rudi Penders
Wat is het programma 2013 voor de Racing-afdeling?
“We hebben een deelname aangevraagd voor twee sterke, internationale kampioenschappen. Enerzijds is dat de European Le Mans Series, waar we gaan trachten de GT-categorie te winnen en tegelijkertijd zouden we graag een vierde opeenvolgende maal aan de 24 Uur van Le Mans deelnemen. Anderzijds is er de Blancpain Endurance Series, waar het team de kleuren van Porsche opnieuw zal verdedigen, met evenveel of meer succes als afgelopen jaar. We treden weer aan in de categorieën Pro en Pro-Am.Ook een nationaal programma is mogelijk, daar werken we nog hard aan.”
De relaties tussen ProSpeed Competition en Porsche Motorsport zijn stevig. Is dat dankzij het departement Automotive and Engineering?
“Onder meer. De toekenning van de prijs voor beste technische ondersteuning tijdens de 24 Uur van Le Mans 2011 heeft onze relatie met de verantwoordelijken van Porsche Motorsport nog verbeterd. We kunnen geen details geven, maar we hebben hard aan de GT3 gewerkt. De Porsche 911 GT3-R 2013 is een veelbelovende wagen.”De lancering van de Porsche GT3 Cup Challenge Benelux is ook een belangrijke pijler?
“Met ProSpeed, hebben we een visie op middellange en lange termijn met haalbare doelstellingen. Zo'n visie brengt stabiliteit en vertrouwen mee, wat vandaag enorm ontbreekt in het beheer van de autosport, op welk niveau ook. De GT3 Cup Challenge Benelux is voor ons onderdeel van die toekomstvisie. In samenwerking met GT3.nl, bieden we reële perspectieven aan de teams en rijders, of het nu om amateurs of professionelen gaat. De GT3 Cup Challenge Benelux, met de steun van Porsche Import, van PON Porsche en de constructeur, is een uitzonderlijk initiatief. Onze afdelingen Racing Workshop en Racing Parts staan tot de dienst van de teams, ook tijdens de meetings zelf.”Op het einde van het seizoen organiseerde ProSpeed een eerste Motorsport Business Meeting (MBM). Wat zijn de resultaten van dat initiatief?
“Onze partners en die van onze rijders, rekenen op een professionele omkadering en wij begeleiden hun investeringen van uit het oogpunt van een ondernemer, net zoals wij dat doen – Luc Goris en ikzelf - aan het hoofd van het team. De kernwaarden van het merk Porsche en de autosport kunnen nog veel beter geëxploiteerd worden. De MBM versterken onze banden met de partners – met hen en tussen hen – om een basis van vertrouwen in een zakelijke context te ontwikkelen. Onze afdeling marketing is daaromzeer actief.”
Prospeed Competition press
Tweet