Vooruitblik op het nieuwe DTM-seizoen
![De drie bolides voor het 2019-seizoen](https://www.autosport.be/i/200/upload/3bd96089f2a7971064464fa3e5a65dbe83a171a1.jpg)
![Ferdinand Habsburg - R-Motorsport](https://www.autosport.be/i/200/upload/606bdc7e6d18f163e741d31b3341336c69811882.jpg)
![Jonathan Aberdein - Audi Sport Team WRT](https://www.autosport.be/i/200/upload/cdd5ba37f4552e505b87251a3c67c044ed279dba.jpg)
![Bruno Spengler - BMW Team RMG](https://www.autosport.be/i/200/upload/bf56df93c3e6365de51f00ce5d4068906474e685.jpg)
Qua reglement ten slotte noteren we ook enkele veranderingen. Na vier jaar tijdsgebonden wedstrijden keren we terug naar afstandsgebonden wedstrijden. Enkel op vrijdag is er voortaan een kwalificatie. Deze zal de startopstelling bepalen voor de sprintrace op zaterdag, die op zijn beurt de volgorde voor de hoofdrace op zondag determineert. Op het technische vlak zien we grote wijzigingen bij de motoren. Na 19 seizoenen V8’s kiest men nu voor een turbo 2.0 met 4 cilinders in lijn. Deze motoren zullen zo’n 610 pk produceren met nog eens 30 pk extra volgens een push-to-pass systeem afkomstig uit de IndyCar Series. Deze kan elke rijder twaalf maal gebruiken per wedstrijd. De verplichte levensduur van één motor is verlaagd, net als het gewicht, de achtervleugel bestaat nog maar uit één maar breder element en launch control is voortaan verboden.
Foto's: DTM
Tweet