Wintertesten Bahrein: de nieuwste technische snufjes
De neus van de AlphaTauri is een heel ander verhaal. De snuit van de wagen leek tijdens de derde testdag wel hoornen te hebben. Dit is echter niet voor een aerodynamische verbetering bedoeld. Er zaten camera's in die de beweging van de voorste vleugel registreerden tijdens een ronde. Experten verdenken het Italiaanse team van 'frontwing flexing' oftewel het te veel bewegen van de voorste vleugel, wat echter niet conform is met de regels. Toch lijkt het kenners sterk dat AlphaTauri een bewegende voorvleugel zal houden voor het effectieve seizoen.
De airbox of de luchthapper van de Alpine is een compleet nieuw gegeven. In vergelijking met bijvoorbeeld de Haas is het enorm duidelijk hoeveel groter die van de Alpine is. Dat komt omdat de Franse renstal een ander koelingssysteem heeft geïntegreerd in zijn wagen. In plaats van een deel van de radiatoren in de 'sidepods' of de zijkanten van de wagen te steken, heeft Alpine het merendeel op de monocoque geplaatst. De kleinere 'sidepods' zouden een enorme verandering geven op aerodynamisch vlak, waardoor de Alpine wel eens een heel stuk sneller zou kunnen zijn.
Het nieuwe Formule 1-seizoen begint in het laatste weekend van maart in Bahrein.
Foto: McLaren, F1
Tweet