Achter de schermen bij Patrick Michiels, VIP-expert
![Patrick Michiels](https://www.autosport.be/i/200/upload/46500d96fa4813c864f623784333f844682df833.jpg)
Patrick, wat zijn de pilaren van je concept en hoe is dat precies ontstaan?
"Mijn eerste organisatie was nog tijdens mijn ProMove-periode, een bedrijf dat ik samen met Chris Vanhee heb opgericht. We organiseerden, tijdens de Rally van Ieper, voor Marlboro de shuttles naar de proeven, de helikopter-verplaatstingen en rally co-drives voor de Super-VIP's. Dat was de tijd van Freddy Loix in de Mitsubishi, maar ook nog de tijd van de echt grote budgettten, dus ik ben blij dat ik dat toch nog meegemaakt heb. Van het een kwam het ander en zo zijn we stilletjes aan van circuit naar circuit getrokken, voor kleine, maar ook grotere klanten. Ik ben trots te kunnen stellen dat we jaren de vaste partner waren van ronkende namen als Siemens, Castrol en Mobil, met daarnaast ook merken als Audi, Porsche, Renault. Als ik een voorzichtige schatting mag maken, denk ik toch dat ik vlot al 50.000 personen als VIP heb mogen ontvangen op autosportwedstrijden. We zijn aan ons concept blijven timmeren en vertrouwen heel erg op mond-tot-mond reclame."Je spreekt over een concept, wat bedoel je daarmee?
![VIP-hospitality Eventplus](https://www.autosport.be/i/200/upload/446ba418e29efea8ab7bdeb559f542ffa4c4aa9b.jpg)
Je hoofdopdracht is dus iemand goed ontvangen en zorgen dat hij op zijn gemak zit?
![VIP-hospitality Eventplus](https://www.autosport.be/i/200/upload/54eb7590da0c36a9fa659e7887e7c8686caef72c.jpg)
Je spreekt van een beleving, maar goed eten staat toch vaak centraal in een VIP-beleving?
![VIP-hospitality Eventplus](https://www.autosport.be/i/200/upload/3e57207657154ae0ad6baf1ac8ece8faa2734d56.jpg)
Verklaar u nader?
"Ha! Iedereen bij ons is onze 'Super-VIP' en iedereen wil zich amuseren, dat staat buiten kijf. We kijken echter verder en brengen zakenlui samen die onderling kunnen netwerken en zo business genereren. Wij stellen als organisator zakenmensen aan elkaar voor waarvan we vermoeden dat ze met elkaar kunnen business doen, heel informeel, maar ze kennen elkaar wel dan. Dat maakt het ook voor de rijders interessant, want er zitten potentiële nieuwe partners in dat publiek. Daarom zetten we naast VIP-hospitalities ook in op netwerkavonden en sponsorbijeenkomsten. Dé uitgelezen kans voor onze klanten om elkaar te leren kennen en die klanten waarderen dat ook merken we. We hebben bijvoorbeeld de laatste maanden op circuit twee succesvolle evenementen achter de rug met de 24 Hours of Zolder, waarbij we een hospitality hadden met twee verdiepingen aan de Jacky Ickx-chicane, en de Truck Grand Prix waarbij we voor Renault Trucks een concept uitwerkten. Beide zaken zijn nu reeds opnieuw bevestigd voor volgend jaar, nu reeds! Klanten beseffen goed genoeg dat wij van aanpakken weten en ze bij ons niet voor verrassingen gaan komen te staan. Ze hoeven nergens van wakker te liggen."Wat brengt 2018 nog verder?
![VIP-hospitality Renault Trucks](https://www.autosport.be/i/200/upload/488c9c4380d0160f4681518868834cc57b7cca42.jpg)
Foto's: EVENTPLUS
Tweet