van der Horst

ALMS: Marc Goossens met de SRT Viper op de pole in Long Beach

SRT Motorsports - Viper GTS-R #91
SRT Motorsports - Viper GTS-R #91
Marc Goossens' teammaat Dominik Farnbacher heeft voor een statement van formaat gezorgd door de SRT Viper #91 op de pole te zetten. De Duitse ploegmaat van de Gelenaar reed een rondje Long Beach in 1:18.845 en was daarmee sneller dan de verrassende Falken Tires Motorsport Porsche. De algemene pole was voor de Rebellion Racing Lola-Toyota van Jani / Heidfeld voor de Dyson Racing Lola.
Rebellion Racing - Lola-Toyota #12
Rebellion Racing - Lola-Toyota #12
Voor de tweede race van het seizoen, na de legendarische 12H van Sebring, trekt de ALMS- caravaan richting  stratencircuit van Long Beach. Voor de algemene pole was er weinig spanning, de Rebellion Racing Lola-Toyota was meer dan 0,6seconden sneller dan de Dyson Racing Lola-Mazda. Een derde plaats was weggelegd voor de Muscle Milk Pickett Racing HPD ARX-03a van Lucas Luhr. 

In de P2 klasse ging de #551 Level 5 Motorsports HPD ARX-O3b van Tucker / Briscoe voor aan de eerste LMPC-wagen van Bruno Junqueira die op een vijfde plaats algemeen start. 

In de GT- klasse ging de SRT Viper GTS-R lopen met een prachtige pole op de verraderlijke omloop van Long Beach. Dominik Farnbacher zorgde voor de sensatie door zijn schitterende Muscle-Car op de pole te zetten. Marc Goossens vertrekt deze nacht dus vanop de eerste plaats in zijn GT-klasse en als 13de algemeen. 

Falken Tire Racing - Porsche 911 GT3 RSR
Falken Tire Racing - Porsche 911 GT3 RSR
Achter hem start de Falken Tires Motorsport Porsche 997 GT3 RSR, van de oude generatie, met oude rot Wolf Henzler achter het stuur en Bryan Sellers langs hem. Op de derde plaats start de tweede Viper uit de SRT-stal. Maxime Martin kwam niet verder dan een vijfde plaats in deze klasse en vertrekt als 17de algemeen. Hij bleef samen met ploegmaat Bill Auberlen wel zijn ploegmaats voor.



Dit artikel werd gepubliceerd door Olivier Gouters in American Le Mans Series op zaterdag 20 april 2013.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons