Audi, Cupra, Honda en Hyundai zien BoP aangepast
![Frédéric Vervisch - Gilles Magnus ( Comtoyou Racing Audi RS3 LMS)](https://www.autosport.be/i/200/upload/4004289372e9adba53e374be4bffd7d24dc1a2d3.jpg)
![Rob Huff - Cupra Leon Competition TCR (Zengő Motorsport)](https://www.autosport.be/i/200/upload/cb04060a98bff8f4ff0dd610128ada0ceb6b2516.jpg)
De CUPRA Leon Competición TCR geniet een gewichtsreductie van 20kg en treedt in alle TCR-kampioenschappen zonder enige ballast aan. In WTCR alvast goed nieuws voor Cupra-toppers Mikel Azcona en Rob Huff, beiden onder de Zengö Motorsport-banier actief.
Daar staat tegenover dat zowel de tot dusver competitief gebleken Honda Civic Type R FK7 TCR als de nieuwe Hyundai Elantra N TCR er 10kg ballast bij krijgen.
Dezelfde modellen die in uithoudingskampioenschappen actief zijn, zien hun BoP eveneens aangepast. De Audi RS 3 LMS TCR (2021) heeft nog 5kg ballast aan boord, tegenover 20kg voorheen (-15kg). De CUPRA Leon Competición TCR komt eveneens in endurancewedstrijden ballastvrij aan de start (-10kg). De Honda Civic Type R FK7 TCR en Hyundai Elantra N TCR krijgen er elk 5kg bij.
Foto's: FIA WTCC
Tweet